In primul trimestru al anului trecut, in Romania au fost inmatriculate 13.345 autoturime noi.

La nivelul lunii martie, livrarile de masini noi au crescut cu 17,1% in Romania, de la 4.577 unitati in 2014 la 5.358 unitati, potrivit datelor publicate joi de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), preluate de Mediafax.

Piata auto europeana a avansat cu 8,6% in primele trei luni din 2015 comparativ cu perioada corespunzatoare a anului trecut, la 3,52 de milioane de unitati, datorita evolutiei pozitive a pietelor mari.

In primul trimestru, inmatricularile de automobile personale noi au crescut cu 32,2% in Spania, la 267.137 unitati, cu 13,5% in Italia, la 428.464 unitati, cu 6,8% in Marea Britanie, la 734.588 unitati, si cu 6,4% in Germania, la 757.630 unitati.

Portugalia, cu un avans de 36,1% al vanzarilor, la 46.212 unitati, a consemnat cea mai mare crestere a inmatricularilor in primele trei luni din acest an in UE, fiind urmata de Spania, cu o crestere de 32,2%, si Irlanda, cu o urcare cu 29,6%, la 64.671 unitati.

La polul opus s-au situat Austria, cu o scadere a livrarilor de autoturisme de 7,5%, la 75.154 unitati, Polonia, cu un declin de 6,1%, la 91.670 unitati, si Finlanda, cu o coborare de 3,8%, la 29.355 unitati.

Inmatricularile de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu 5,1% in primul trimestru fata de aceeasi perioada din 2014, de la 90.796 unitati la 95.414 unitati. ACEA estimeaza ca Dacia detine o cota de piata de 2,7% la finalul primului trimestru, in scadere de la 2,8% la sfarsitul lui martie 2014.

In luna martie, livrarile Dacia au avansat cu 7,4%, de la 35.688 la 38.329 unitati.

Vanzarile de masini noi ale grupului Renault, al treilea producator la nivel european si care detine si marca Dacia, au avansat cu 10,1% in intervalul ianuarie-martie, la 334.817 unitati. Cota de piata a Renault a crescut la 9,5% la sfarsitul primului trimestru din 2015 de la 9,4% anul trecut.

Inmatricularile celui mai mare producator european, Volkswagen, au crescut cu 9,3%, la 856.720 unitati, conferindu-i o cota de 24,3% la nivelul UE.

Al doilea mare constructor la nivel european, PSA Peugeot, a inregistrat un avans cu 3,4% al livrarilor de autoturisme noi, la 377.857 unitati, cota de piata a grupului francez coborand de la 11,2% la 10,7%.

Marcile care au imregistrat cele mai mari cresteri procentuale in primul trimestru in UE au fost Jeep (206,8%), Mitsubishi (77,5%) si Porsche (47,2%). In schimb, Chevrolet a consemnat cel mai mare declin al inmatricularilor, de 17,3%, fiind urmata de marca DS a producatorului PSA Peugeot cu o scadere de 17%.