Nurburgring este la fel de important pentru comunitatea motorsport si pentru industria auto ca Silverstone, Monza, Hockenheim sau ca orice alt circuit din lume. Diferentele dintre acesta si alte locuri unde poti da o tura in forta cu masina este ca aici poti intra cand vrei tu contra unei taxe de pana-n 30 de euro.

Cea mai importanta bucata din “Ring” are 21 de kilometri (zona nord), iar Jackie Stewart (de trei ori Campion Mondial in F1) a intitulat-o “Iadul Verde”. Este considerata cea mai dificila si solicitanta portiune de circuit din lume.

Nurburgring a devenit un parc de distractii in toata regula dupa ce s-a construit si un Montagne Russe, dar totul a inceput sa pice cand nu au mai fost fonduri de intretinere. Este un business al guvernului care are nevoie de siguranta si protectia nationala (daca include pompieri, ambulante si politie pentru asigurarea normalitatii pe circuit).

Uniunea Europeana are un principiu clar, ca afacerile guvernului trebuie sa fie 100% transparente. In ultimii ani au existat pierderi de 400 milioane de euro, nejustificate sau dovedite cu acte de investitii proaste, nerentabile. Una dintre ele este acest montagne russe.

Acum, circuitul a fost scos la vanzare pentru 125 milioane de euro. Este o chestiune care se discuta din iulie anul trecut. www.bridgetogantry.com spune ca din 50 de posibili cumparatori au ramas 10 si ca nici unul dintre ei nu este oligarh sau seic. De acest lucru le era cel mai teama fanilor, ca un rus sau ca un arab vor cumpara circuitul pentru distractii personale.

Problema mare e ca oricare ar fi cumparatorul ii va fi greu sa gaseasca o schema bugetara care sa ii aduca bani pe langa cei cheltuiti cu intretinerea si asigurarea serviciilor de paza, protectie si interventie.  Va fi mult mai simplu sa distruga totul pentru o zona rezidential-comerciala. Acesta este cel mai dura solutie pe care fanii circuitului trebuie sa o accepte.

Din pacate, o data cu vanzarea locului vor pica si multe afaceri conexe care s-au dezvoltat in zona – magazine, service-uri, inchirieri masini etc.

Nurburgring a fost construit in anii ’20, in jurul satului si al cetatii medievale Nurburg. In toata istoria s-au tinut diverse curse pe circuit, de la cele de F1 (suspendat in anii 70 pentru niste modificari) pana la DTM si alte competitii. Din 2007, a alternat Marele Premiu al Germaniei cu Hockenheim.