In perioada corespunzatoare a anului trecut, producatorul german de automobile de lux a inregistrat un profit net de 4,03 miliarde de euro si venituri totale in valoare de 55,8 miliarde de euro.

Grupul BMW, care include marcile BMW, Mini si Rolls Royce, a inregistrat vanzari in crestere cu 6,5%, la 1,53 milioane de unitati, in primele noua luni ale acestui an, de la 1,43 milioane unitati in perioada ianuarie-septembrie din 2013.

Vanzarile sub marca BMW au urcat cu 9,1%, la 1,32 milioane de unitati in primele noua luni din acest an, fata de 1,21 milioane de unitati in intervalul corespunzator din 2013.

Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) a consemnat un avans important, de 15,2%, in perioada analizata, la 6,95 miliarde de euro, comparativ cu primele noua luni ale anului trecut, cand profitul EBIT s-a ridicat la 6,03 miliarde de euro.

Si la nivelul trimestrului al treilea, grupul german a consemnat venituri in crestere cu 4,5%, la 19,6 miliarde de euro, comparativ cu acelasi interval din 2013. De asemenea, profitul inainte de taxe si dobanzi a crescut cu 17,1%, la 2,26 miliarde de euro, depasind estimarile analistilor intervievati de Bloomberg.

In schimb, profitul net a scazut cu 1,2% in trimestrul al treilea, la 1,31 miliarde de euro, fata de 1,33 miliarde de euro in perioada corespunzatoare de anul trecut.

Vanzarile marcii BMW au urcat cu 6,9%, la 433.145 de unitati in trimestru al treilea, compania mentinandu-se astfel pe prima pozitie la nivel global in topul producatorilor de automobile de lux, urmata de Audi, parte a grupului Volkswagen, si Mercedes-Benz, controlata de grupul Daimler.

BMW este liderul pietei auto premium, anul trecut vanzand 1,66 de milioane de automobile sub brand propriu. Audi a ocupat locul al doilea pe piata auto de lux, cu 1,58 de milioane de unitati comercializate, urmat de Mercedes, cu 1,46 de milioane de automobile vandute.