Profiturile inainte de debanzi si taxe (EBIT) pe care BMW si VW le vor raporta pentru acest an vor depasi, probabil, nivelurile inregistrate in 2007, respectiv 2008, conform estimarilor mai multor analisti intervievaţi de Bloomberg. Totodata, rezultatul Daimler ar putea creste la maximul de dupa 1999, cand producatorul auto american Chrysler facea inca parte din grup.

Directorul executiv al Daimler, Dieter Zetsche, a declarat in ianuarie ca performantele din acest an ale constructorilor auto vor fi afectate mai degraba de limitarile uzinelor decat de cerere. In ianuarie grupurile auto au raportat livrari record.

"Mercedes si BMW au un portofoliu de comenzi asa cum n-au avut niciodata in istoria lor. Se indreapta spre profituri record", a afirmat Arndt Ellinghorst, analist la Credit Suisse.

Valoarea de piata a celor trei grupuri a crescut cu 75% dupa sfarsitul anului 2009, la 157 de miliarde de euro. Valoarea de piata a Toyota, cel mai mare producator auto la nivel mondial, a stagnat, iar cea a Ford a urcat cu 61%.

Profitul EBIT al Daimler ar putea avansa la 8,79 de miliarde de euro in 2011, estimeaza analistii. In cazul BMW, indicatorul ar putea urca la 5,59 de miliarde de euro, peste nivelul record de 4,21 de miliarde de euro inregistrat în 2007. Analistii anticipeaza, totodata, un profit de 8,03 de miliarde de euro pentru VW, superior maximului de 6,33 de miliarde de euro atins in 2008.

PricewaterhouseCoopers a mentionat, intr-un studiu publicat la inceputul lunii februarie, ca productia limitata provoaca intarzieri ale livrarilor de autovehicule in Germania, in conditiile in care producatorii incearca sa aprovizioneze pietele din SUA si China.