"Grupul intenţionează să reia activităţile de producţie în ţările implicate de îndată ce condiţiile vor permite şi va implementa măsuri adecvate pentru a răspunde eficient cererii", se arată în comunicatul difuzat luni de Renault.

Vineri, Fitch Ratings a retrogradat ratingul pentru datoriile pe termen lung ale Renault, de la "BBB minus" la "BB plus". Noul rating are asociată o perspectivă "negativă", a precizat agenţia de evaluare financiară.

"Retrogradarea reflectă punctul nostru de vedere că pandemia de COVID-19 va afecta câştigurile şi fluxul de numerar al Renault în 2020. Scenariul actual al Fitch prevede o încetinire semnificativă a economiei globale în trimestrul al doilea, ceea ce va afecta vânzările de noi vehicule în prima jumătate a acestui an. Ne aşteptăm la o revenire a vânzărilor în a doua jumătate a acestui an şi în 2021, dar la un nivel mai mic decât preconizam anterior", a subliniat Fitch Ratings.

Citește și: Motoarele economiei românești s-au oprit. Dacia și Ford au închis fabricile din România

Agenţia de evaluare adaugă că perspectiva "negativă" asociată ratingului Renault reflectă riscul unei noi deteriorări a profilului de credit al Renault dacă măsurile de izolare şi opririle de producţie care au legătură cu COVID-19 se vor prelungi, afectând şi mai mult operaţiunile şi lichiditatea Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. Automobile Dacia a întrerupt producţia la uzinele din Mioveni, până pe data de 5 aprilie, în contextul pandemiei de coronavirus, iar 13.500 de angajaţi sunt în şomaj tehnic.

Citește și: Dacia a prezentat primul model electric, Dacia Spring. Ce autonomie are și cât ar putea costa

"Producţia va fi afectată cumplit, toţi salariaţii sunt conştienţi de acest lucru, dar mai de preţ este sănătatea lor. În perioada aceasta se vor face deratizări, se vor pregăti condiţii cât mai bune pentru primirea salariaţilor, pentru a preveni răspândirea acestui virus. Suntem în discuţii permanente, noi o să rămânem pe metereze. Este un moment foarte grav. Am avut discuţii în cursul zilei de ieri (cu Guvernul - n. r.), s-a solicitat ca statul să asiste în mod practic întreprinderile din mediul privat. Eu sunt convins că vom primi ajutoare de la stat, pentru că, altfel, salariaţii din foarte multe întreprinderi din jurul nostru îşi vor pierde locurile de muncă", a declarat liderul de sindicat de la Automobile Dacia, atunci când Renault a decis să tremită toți angajații în șomaj tehnic.