Proiectul face parte dintru-un regulament elaborat de Comisia Europeana (CE), care vizeaza reducerea emisiilor de dioxid de carbon la nivelul Uniunii Europene.

"Obiectivul proiectului CE este stabilirea unor standarde de performanta pentru emisiile generate de autoturismele noi inmatriculate in Uniunea Europeana, ca parte a abordarii integrate a Comunitatii de a reduce emisiile de CO2 generate de autovehiculele usoare, asigurand totodata functionarea corespunzatoare a pietei interne si se bazeaza pe un proces de masurare si monitorizare a acestor emisii, initiat in conformitate cu decizia Parlamentului European si a Consiliului European din 22 iunie 2000", se arata in proiectul de act normativ.

Pentru indeplinirea prevederilor CE, proiectul prevede cooperarea RAR cu Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, care urmeaza sa transmita Registrului, pana la data de 31 ianuarie a anului urmator perioadei de raportare, datele privind autoturismele noi inmatriculate in anul respectiv.

De asemenea, Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri va transmite RAR, pana la data de 31 ianuarie a fiecarui an, informatii pentru anul calendaristic precedent privind procentul statiilor de distributie pentru carburanti care au posibilitatea de a furniza carburanti E85 (combustibil format dintr-un amestec de 15% benzina si 85% etanol), precum si informatii privind respectarea criteriilor de durabilitate ale biocarburanţilor introdusi pe piata.

Potrivit proiectului, RAR va transmite rezultatele monitorizarii Ministerului Mediului si Padurilor pana la data 15 martie a fiecarui an, incepand din anul 2011.