“Dacia deschide un nou capitol al evoluției sale, abordând segmentul vehiculelor electrice! Standul mărcii va expune astfel, în premieră, un show-car 100% electric. O revoluție în gama Dacia, care profită de experiența de peste 10 ani a Grupului Renault în domeniul mobilității electrice”, a anunțat Renault.

Potrivit sursei citate, Renault este singurul constructor de automobile care propune o gamă completă de vehicule cu alimentare atât pe benzină, cât și pe GPL, denumită ECO-G, Dacia va prezenta noua motorizare TCe 100 ECO-G. Pentru a marca 15 ani de prezență comercială în Europa, Dacia va expune totodată seria limitată Anniversaire.

Potrivit comunicatului, Renault va dezvălui concept-car-ul electric MORPHOZ care ilustrează viziunea mărcii asupra mobilității auto de mâine. Acest vehicul propune o adaptare personalizată la nevoile, dorințele și obiceiurile de utilizare ale fiecărui client. El prefigurează o nouă familie de modele electrice Renault care va fi lansată în anii următori.

De altfel, Renault va prezenta, la Geneva, un stand 100% electrificat, cu o gamă completă de 8 vehicule, printre care, în premieră mondială, Noul Twingo Z.E.

Pionier în dezvoltarea vehiculelor electrice, Renault își pune în valoare expertiza în domeniu, continuând electrificarea gamei cu ajutorul unei oferte inovatoare și exclusive de motorizări de tip Hybrid și Plug-In Hybrid, denumite E-TECH, pe trei din modelele sale: Noul Clio, Noul Captur și Noul Megane Estate. Noul Megane Estate E-TECH Plug-in va fi astfel prezentat pentru prima oară cu ocazia Salonului de la Geneva.

Pentru a răspunde așteptărilor utilizatorilor de vehicule comerciale, Kangoo Z.E Concept își va face apariția la standul mărcii. Acest show-car urban și electric anunță înnoirea gamei Kangoo în cursul anului 2020.

Noile modele vot fi prezentate pe 3 martie, la standul mărcii de la Salonul Auto de la Geneva.

Cum ar putea arăta prima Dacie electrică

De câteva luni, în Chia circulă o mașină electrică interesantă din gama Renault. Se numește City K-ZE și este versiunea electrică a Kwid. Același model ar putea fi adus și în Europa sub brandul Dacia.

Directorul de vânzări a grupului Renault, Olivier Murguet, a explicat pentru publicația germană AutomobilWoche, că reglementările stricte impuse de Uniunea Europeană în ceea ce privește emisiile de CO2, care vor intra în vigoare în 2020, reprezintă o provocare pentru producătorul auto, care trebuie să se adapteze la noile cerințe.

În consecință, dezvoltarea de mașini electrice este un pas firesc în viitorul apropiat. “Actualele Logan, Sandero și Duster sunt dotate cu motoare care produc CO2, de aceea K-ZE ar putea fi adus în Europa sub sigla Dacia. Dar numele nu cred că va rămâne același”, a explicat Murguet.

Vândută în China cu 8.000 de euro, după aplicarea bonusului de la stat, Dacia K-ZE ar putea costa în Europa în jur de 15.000 de euro fără bonus, pentru că mașina ar avea un nivel mai mare de siguranță și mai multe dotări. Deși este un preț mult mai mare comparativ cu varianta vândută în China, Dacia K-ZE ar fi sensibil mai ieftină decât Renault Zoe, care costă 30.000 euro.

Dacă va fi lansat în 2021, modelul electric Dacial K-ZE va concura cu viitorul Seat, la categoria de preț sub 20.000 de euro.

Primele pierderi pentru Renault, în 10 ani

Vineri, Renault a raportat prima sa pierdere anuală din ultimul deceniu şi a redus estimările privind marja de profit în 2020, în condiţiile în care producătorul auto francez încearcă să depăşească turbulenţele provocate de afacerea Carlos Ghosn şi să repornească alianţa cu Nissan.

Renault a raportat o pierdere de 141 milioane de euro (153 milioane de dolari) în 2019, după ce a fost afectat de costuri legate de unele din societăţile sale mixte din China, precum şi de scăderea câştigurilor Nissan.

În acest context, directorul general interimar de la Renault, Clotilde Delbos, nu a exclus posibilitatea ca producătorul auto francez să închidă unele uzine. "Nu avem niciun tabu şi nu excludem nimic", a declarat Clotilde Delbos, vineri, într-o conferinţă de presă, întrebată fiind despre posibilitatea ca uzinele din Franţa sau din întreaga lume să fie închise în cadrul unui program de economii de două miliarde de euro pe trei ani.

"Vom revizui toate tipurile de costuri...Unele din aceste costuri vor implica cheltuieli de restructurare", a declarat Clotilde Delbos, reamintind că grupul este pe cale să deruleze o revizuire strategică a activităţilor sale, scrie Agerpres.

Delbos a recunoscut că Renault şi aliatul său japonez Nissan dispun de capacităţi de producţie excedentare şi a promis că în luna mai a acestui an va fi făcut un anunţ în acest sens. Renault şi Nissan încearcă să îşi îmbunătăţească performanţele prin punerea în comun a tehnologiilor şi uzinelor lor.