Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat, pentru Reuters, că acest plan - botezat "Renaulution", la care se lucrează de mai multe luni, va fi prezentat în data de 14 ianuarie 2020.

Analiştii se aşteaptă ca Luca de Meo să prezinte gama de produse pe care se va baza compania pentru redresare, inclusiv modele lansate anterior de Renault. Compania se confruntă cu o reducere a cererii, exacerbată de criza provocată de pandemia de coronavirus (COVID-19).

Sursele susţin că De Meo, care a declarat că vrea să se bazeze pe rădăcinile franceze ale brandului, va prezenta o versiune electrică a maşinilor mici 4L, care nu mai sunt acum pe piaţă, dar care s-au bucurat de succes când au fost lansate, la începutul anilor ’60, scrie Agerpres.

În rândul altor branduri ale Renault, grupul va prezenta şi trei noi modele electrice pentru maşina sport Alpine. Una dintre dificultăţile cu care se va confrunta Renault va fi să creeze identităţi distincte pentru fiecare din branduri, care includ de asemenea Dacia şi Lada, susţin sursele.

De asemenea, adaugă sursele, va fi relansată o versiune electrică a altul model popular în anii 1970 şi 1980, bazat pe R5 sau pe succesorul său - "Super Cinq".

Reprezentanţii Renault nu au dorit să comenteze informaţia.

"Luca de Meo este foarte concentrat pe gama de vehicule şi acest interes se va vedea în planul său strategic", au spus sursele citate.

Anterior, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că unele dintre cele mai cunoscute modele ale Renault, cum ar fi minivanurile Espace, ar putea fi retrase.

Anul trecut, într-o notă internă consultată de Reuters, Luca de Meo i-a informat pe angajaţi că Renault ar putea fi nevoită să extindă reducerile de costuri de două miliarde de euro anunţate deja, pentru ca firma să-şi revină de pe urma crizei provocate de pandemie.

De Meo a explicat că Renault ar trebui să ia ca model modul în care s-a redresat rivalul PSA, producătorul maşinilor Peugeot, care s-a concentrat în ultimii ani pe reducerile de costuri şi producerea unei game de vehicule mai profitabile.

Rugat să comenteze nota internă, un purtător de cuvânt al Renault a precizat că de Meo lucrează la un plan de transformare a companiei, care se va concentra mai mult pe profitabilitate în loc de volumele de vânzări.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.