Referitor la cresterile salariale masive din sectorul public, directorul general al grupului Renault Romania nu vede inca o problema in aceasta zona.

"Nu vad inca o presiune venita din cauza cresterilor salariale din sectorul public. Asteptam sa vedem ce se va intampla. Continuam sa crestem productia de componente pe platforma de la Mioveni. Continuam sa facem angajari, in special ingineri, pentru a desfasura proiecte complexe si pentru a ramane competitivi”, a afirmat Caracatzanis.

Plenul Senatului a aprobat, marti, Legea salarizarii, care prevede o serie de cresteri salariale pentru angajatii din sectorul public. Unii manageri si antreprenori s-au plans ca avansul salariilor in aceasta zona va pune presiune pe mediul privat, in conditiile in care cele mai multe companii se lupta cu deficit de personal.

Compania are in plan noi angajari in contextul in care productia de componente a crescut, iar vanzarile Dacia au avansat constant in ultimul an.

Exista cresteri de capacitate la Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia in acest an, un exemplu in acest sens fiind avansul capacitatii de productie de cutii de viteze de tip TLx, care echipeaza modelul Duster. Productia a crescut la 12.000 unitati pe saptamana, de la circa 7.500, cate se fabricau initial.

Caracatzanis considera ca, in Romania, sistemul de invatamant are o calitate buna, iar inginerii romani sunt unii dintre cei mai buni din cadrul intregului grup.

”Calitatea sistemului de invatamant este buna. In Romania avem poate cel mai mare si mai bun grup de ingineri din grupul Renault, in afara Frantei”, a afirmat directorul general al Renault Romania.

”Infrastructura este importanta pentru toata tara, nu doar pentru Dacia”

El a atras atentia si asupra problemelor legate de infrastructura, un capitol important pentru intreaga economie, dar s-a aratat increzator in capacitatea Guvernului de a rezolva aceste neajunsuri.

”Infrastructura este importanta pentru toata tara, nu doar pentru Dacia. Sunt increzator ca problemele din aceasta zona se vor rezolva. Premierul Grindeanu a spus ca ele reprezinta o prioritate pentru actualul Guvern”, a spus Caracatzanis.

La final, el s-a declarat optimist in legatura cu evolutia economiei romanesti, dar a atras atentia ca firma trebuie sa ramana competitiva mai ales in ceea ce priveste raportul calitate/pret.

Sunt optimist pentru acest an si pentru cel urmator, in ceea ce priveste mediul economic in general si piata auto in special. Trebuie sa ramanem competitivi, in special pe zona raportului calitate/pret”, a afirmat Caracatzanis.

Referitor la noutatilor tehnologice care ar putea aparea pe urmatoarele modele Dacia, el a subliniat ca, desi exista suficiente tehnologii avansate in cadrul grupului, dotarile sunt alese in functie de dorintele clientilor, accesibilitatea preturilor fiind un factor important in aceasta privinta.

Vanzarile de autovehicule noi, in care sunt incluse atat vanzarile de autoturisme, cat si cele de autovehicule comerciale, au inregistrat o crestere de 12,6% dupa primele patru luni ale acestui an, pana la 40.581 unitati, fata de aceeasi perioada a anului anterior, potrivit datelor publicate marti de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Top-ul pe marci este condus in continuare de catre Dacia, cu 9.611 unitati, urmata de catre Volkswagen, cu 4.346 unitati, Ford 3.389 unitati, Renault cu 3.064 unitati si Skoda 3.055 unitati.