Rusia a reprezentat anul trecut 8% din totalul vanzarilor Renault, excluzand brandurile rusesti, cel mai ridicat procentaj in randul companiilor auto straine, potrivit Bloomberg. 

Pe pozitia a doua se afla compania sud-coreeana KIA, cu 7,2% din vanzari pe piata din Rusia, iar locul al treilea este ocupat de Hyundai, cu 3,8%. 

Vladimir Putin este acuzat de UE si SUA ca a sustinut, inclusiv prin trimiterea de trupe, secesiunea regiunii ucrainene Crimeea si alipirea ulterioara la Rusia.  Economia Rusiei, deja fragila, ar putea intra in recesiune odata cu retragerea capitalurilor straine, a avertizat firma de cercetare Capital Economics. Declinul ar putea fi si mai puternic daca Uniunea Europeana si SUA adopta sanctiuni mai dure pe langa restrictiile la calatorie si inghetarea de active in cazul unui numar restrans de oficiali rusi si ucraineni. 

"Rusia ar putea deveni o problema. In privinta expunerii directe, Renault are probabil cea mai mare dependenta, iar piata ruseasca este foarte profitabila pentru ei. Ar avea un impact semnificativ asupra castigului", a declarat Sascha Gommel, analist la Commerzbank. 

Piata auto din Rusia a scazut cu 4% in primele doua luni ale anului, dupa ce anul trecut a consemnat o contractie de 5,5%, la 2,78 milioane de unitati. Intre 2010-2012, vanzarile auto din Rusia au inregistrat o crestere medie anuala de 27%.  Pe cea mai mare piata auto din Europa, Germania, vanzarile s-au situat anul trecut la 2,95 milioane de masini. Rusia are o populatie de 142 milioane de locuitori, iar Germania de 80 de milioane. 

Capacitatea unor producatori auto cu fabrici in Rusia, precum Renault, de a rezista unui embargou ar depinde de masura in care componentele necesare sunt produse locale, situatie in care ar evita diferentele de curs valutar si perturbarile de aprovizionazre, a afirmat Kristina Church, analist la Barclays Bank.