Renault este decis sa investeasca imediat dupa ce va fi adoptat cadrul legal pentru restabilirea legaturilor de afaceri cu Iranul, a explicat seful companiei franceze.  

Joi, actiunile Renault au urcat cu 2,2%, la 76,14 euro, la Bursa de la Paris. Anul acesta, titlurile au scazut cu 18%.  

Potrivit unor surse citate de Challenges.fr, Renault ar putea incepe sa produca in curand Iran si alte modele, printre care 4x4 Duster, dar si Kwid, noteaza stirileprotv.ro.

Francezii ar favoriza aceasta tara pentru salariile mici, dar si pentru saptamana de lucru de 44 de ore. Anul trecut, salariile angajatilor de la Pars Khodro erau de aproximativ 10 milioane de riali pe luna (300 de euro), mergand pana la 14 milioane (425 de euro) pentru cei cu 25 de ani vechime. La fabrica Dacia de la Mioveni, in schimb, salariul mediu brut era, potrivit vicepresedintelui Dacia, de 4.428 lei (977 de euro).

Si germanii de la Daimler au anuntat luni ca a producatorul semnat o scrisoare de intentie cu firmele Iran Khodro Diesel (IKD) si Mammut Group, ca parte a reintrarii diviziei sale de camioane pe piata iraniana, la doua zile dupa ce sanctiunile indreptate impotriva Iranului au fost ridicate in schimbul reducerii ambitiilor nucleare ale Teheranului.  

Daimler va infiinta o societate mixta pentru a produce in Iran camioane Mercedes-Benz si motopropulsoare, precum si o una prin care vor fi vandute camioane si componente.  

''Exista o cerere imensa pentru vehicule comerciale, in special camioane. Intentionam sa ne reluam rapid activitatile pe piata iraniana'', a afirmat Wolfgang Bernhard, seful diviziei de camioane si autobuze a Daimler, potrivit Agerpres.

Compania estimeaza ca in urmatorii 3 - 5 ani Iranul va trebui sa inlocuiasca 56.000 de vehicule comerciale.