Sub conducerea noului director general Luca de Meo, Renault, care înregistrează pierderi masive, încearcă să se redreseze în urma crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), în timp ce îmbunătăţeşte relaţia tensionată cu partenerul de alianţă Nissan din Japonia.

Săptămâna trecută, Renault a anunţat un plan destinat reorganizării grupului în jurul mărcilor sale, şi nu în funcţie de zone geografice, pe care le va regrupa în patru unităţi de business: Renault, Dacia, Alpine şi New Mobility.

Potrivit Renault, acest proiect vizează crearea unei structuri organizaţionale mai simple şi mai orientate spre rezultate, dar care să întărească coeziunea, motivaţia şi sentimentul de apartenenţă al echipelor grupate pe mărci, scrie Agerpres.

Dacia a publicat, luni, primele fotografii cu noile Sandero, Sandero Stepway şi Logan, modele ce vor fi prezentate oficial pe 29 septembrie. Conform unui comunicat al producătorului auto, noul Logan va fi comercializat în România, Spania, Noua Caledonie, Tahiti, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Ungaria, Slovacia, Maroc, Bulgaria şi Republica Moldova.

Sedanul Dacia Logan a fost lansat în 2004, în timp ce modelul Sandero în 2007.

Într-un interviu apărut săptămâna trecută în revista franceză Le Point, Luca de Meo a declarat că Dacia nu ar trebui să-şi schimbe modelul low-cost, dar a adăugat că brandul ar trebui să aibă o imagine "mai grozavă".

De Meo urmează să dezvăluie în ianuarie planul său strategic pentru Renault. Statul francez deţine 15% din Renault, care a raportat anul trecut pierderi nete de 141 milioane de euro.

Producător de automobile din anul 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule, în 2019. Compania românească Dacia a fost preluată de Renault în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.