Este o premiera in lumea camioanelor ca un producator sa schimbe deodata o serie intreaga de masini si este o R/Evolutie sa vii pe piata (mai ales in conditii de criza economica) cu ea. Si nu, nu este o sfidare, este un act indraznet salutat de toti transportatorii din lume. Evenimentul de lansare a noii game a fost unul fabulos, un adevarat spectacol cum numai in vremurile d-inainte de criza mai vedeai. Totul s-a intimplat la Eurexpo Lyon in prezenta a 5000 de oameni (jurnalisti & transportatori) si totul a fost foarte bine pus la punct pana la ultimul detaliu. Presedintele Renault Trucks, Bruno Blin a vorbit despre noua gama , despre investitia majora facuta de grupul Volvo dar si despre noua organizatie de vanzari ce va permite Renault Trucks sa-si extinda acoperirea georgrafica, prin cresterea numarului de centre de vanzari si service cu 30% si pana la 40% pe anumite piete in timp ce Herve Bertrand (Design Director) a vorbit despre arhitectura revolutionara a noilor camioane dar si forma robusta la care s-a impus.

Francezii profita de avantajul trecerii la standardul Euro 6 pentru a-si reinnoi intrega gama, o investitie de 2 miliarde de euro iar prin acest proiect, Renault Trucks realizeaza cel mai riguros program de testare din istoria companiei de aproape 120 ani.

Inca din 2008 francezii au inceput testarile a 300 de vehicule pe o distanta de 10 milioane de kilometri si supuse la temperaturi intre -40 grade si +50 grade Celsius. Intotdeauna criticul cel mai mare ramane clientul si ca atare Renault Trucks, in colaborare cu 50 dintre cei mai severi clienti ai lor au testat  si dezvoltat noua gama de camioane ca rezultatul sa fie un instrument perfect pentru indeplinirea activitatilor.

Noi modele, noi denumiri

Daca in trecut monstrii de la Renault purtau nume precum Magnum, Kerax, Lander sau Midlum, ei bine modele noi vin cu initiale: T, K, C sau D. Indiferent de nume, camioanele trebuie sa fie un instrument si un centru de profit pentru transportatori.

Renault Trucks "Distante lungi" sau simplu "T" este succesorul lui Magnum, un camion conceput pentru a oferi companiilor de transport echilibru perfect intre economia de combustibil si viata la bord.  Designul aerodinamic al cabinei imbunatateste performantele camionului iar impreuna cu noul grup motopropulsor realizeaza un consum cu 5% mai putin fata de modelul precedent si totodata unul dintre cele mai mici consumuri de pe piata. Acest model de camion este prevazut cu motoare Euro 6 DTI de 11 si 13 l cu puteri intre 380 - 520 CP dar si cu transmisie automata Optidriver care acum are un sistem de gestionare pentru schimbarea vitezelor. Tunelul motor are acum o latime de doar 200 mm si este complet incorporat in cazul cabinelor cu podea plata.

Cabina lui Renault "T" este complet noua, mult mai spatioasa fata de precedenta, are o latime de 2,5 m, este mai confortabila si are 2 paturi (unul superior & unul extensibil). Soferul se va simti foarte bine la bordul camionului, scaunele proiectate de RECARO ofera o  pozitia optimizata de condus, sint confortabile si prietenoase,  tabloul de bord ergonomic cu ecran plat de 7 inch (cel mai mare de pe piata) precum si optiunea de reamenajare a butoanelor de control, toate laoalalta imbunatatesc stilul de conducere al soferului dar si performantele camionului. Soferul mai are avantajul unor dispozitive de siguranta, lumini pe viraje si un volan multifunctional reglabil pe trei directii. In caz de avarie a camionului sau de accident, soferul poate accesa butonul "24/7" de la bord iar unul din cele 1600 de centre Renault din toata lumea il va localiza si va raporta datele tehnice ale acestuia insa cel mai important, de la bordul lui "T" nu vor lipsi sistemele de avertizare ce-l vor ajuta pe sofer in orice conditii.

 "T" are de asemenea un sistem de control al aerului, o pompa de directie cu debit variabil pentru a imbunatati consumul si capacitatea rezervorului de motorina de pana la 1465 de litri. Intretinerea a fost usurata separand reteaua electrica de reteaua hidraulica de pe sasiu, cu reteaua electrica pe partea dreapta si cea hidraulica pe stanga.

Un consum redus cu pana la 15% pentru intreaga flota este datorat si programului Optifuel Infomax care analizeaza performantele si monitorizeaza consumul de combustibil, program deja testat pe 25.000 de soferi.

Renault Trucks "Constructii sau Constructii grele" care acum se numesc "K" si "C"

"C"-ul (fostul Lander) este un ajutor de nadejde atunci cand vrei sa cari materiale pentru constructii usoare si este disponibil in 2 variante de latime a caroseriei. Principalele avantaje ale noului camion sint consumul scazut de carburant, confort crescut intilnit de obicei pe masinile mici  dar si posibilitatea unei incarcaturi mari, tractorul fiind ajutat de o forta de tractiune excelenta. Cabina este mai spatioasa, mai confortabila si mai ergonomica, cu butoane rotative iar pragul din partea laterala a vehiculului permite soferului sa verifice mai usor incarcatura. Si la capitolul siguranta francezii au plusat, noul camion fiind acum protejat de niste bare de otel, acestea fiind disponibile atat pe gama "C" cat si pe "K".

"K"-ul face parte din artileria grea a francezilor de la Renault Trucks, el este folosit in constructii grele. Fostul Kerax este acum mai robust, mai spatios, mai confortabil si are o cabina mai ergonomica ce vine pe piata in 2 variante de latime. Acesta a fost supus celor mai dure teste in Camerun, Oman si Turcia in conditii de transport foarte lung si cu o incarcatura de 120 tone. Aceste teste de anduranta si fiabilitate sint cele mai dure teste pe care producatorul le-a facut in intreaga sa istorie.

Gama "C" ofera o sarcina utila remarcabila ce poate ajunge pana la 22,8 tone pentru un 8x4, in timp ce gama "K" ofera o masa bruta a vehiculului (GVW) de pana la 50 tone si o masa autorizata de pana la 120 tone. Ambele vehicule au mai multe optiuni de dispozitive pentru simplificarea operatiunilor de montare a caroseriei, pemitand o eficientizare de pana la 20% a duratei, facand ca timpul de livrare al vehiculului sa fie mai scurt.

Atat "C" cat si "K" vor fi diponibile pe piata in 2 versiuni de  motorizari EURO 6 DTI 11 si DTI 13,  cu puteri intre 380-520 CP insa camionul pentru constructii ofera putere temporara de tractiune suplimentara in timp ce camionul pentru constructii grele include toate versiunile cu tractiune conventionala. Vehiculele sint echipate cu lumini pentru viraje, transmisie automata Otpidriver standard si o frana de parcare electrica aplicata la oprirea motorului, impreuna cu mai multe dispozitive pentru montarea caroseriei.

Camionul de distributie

"D"-ul este camionul pe care il vedem destul de des in cartiere, este preocupat de curatenie si mediu iar noua generatie bazata desigur pe modelul precedent vine cu o gramada de avantaje. Se poate adapta foarte usor cerintelor si poate fi folosit ca masina de pompieri sau salvare, cisterna sau la curatenia orasului, mai ales ca noul "D" poate lucra in discretie datorita motorului caruia i-a fost redus zgomotul cu pana la 35 % fata de generatia precedenta. O singura gama insa cu 3 modele: Renault Trucks D, un model de la 10 la 18 tone, Renault Trucks D Wide  de la 16 la 26 tone si Renault Trucks D Access, un model cu cabina joasa de la 18 la 26 tone. Curand gama va fi completata si de un "pui" de camion realizat impreuna cu partenerul Nissan Motor, ce poate cara intre 3,5 si 7,5 tone.

Noile motoare Euro 6 DTI 5 si DTI 8 s-au bazat pe tehnologii testate si verificate, conforme cu standardul Euro 6 imbunatatind in acelasi timp nivelul de performanta si fiabilitate. Daca fostul Midlum consuma putin, ei bine aceasta calitate a fost transferata si pe noul camion insa multe din caracteristicile predecesorului sau au fost actualizate si  imbunatatite astfel incat sa limiteze costurile si sa faciliteze intretinerea, cum ar fi de exemplu bara de protectie care in loc sa fie o singura unitate, acum este alcatuita din 3 parti. Posibilitatea de a atinge un cuplu maxim de 900 rpm inseamna ca soferii nu vor fi nevoiti sa impinga motorul la limita, consumand prin urmare, mai putin combustibil.

Fiecare client isi doreste sa reduca cat mai mult costurile de operare iar prin asocierea gamei cu programul Optifuel, se poate ajunge la o economie de pana la 15% pentru flota.

Renault Trucks a dotat intreaga sa gama cu transmisii automate ce reduc consumul de carburant, mentin in stare buna piesele mecanice ale vehiculului, limiteaza costurile de intretinere si permit soferilor sa se concentreze pe deplin asupra sofatului.

Noua serie de camioane va fi disponibila pe piata din Romania la inceputul toamnei.

Text scris de Roxana Ciuhulescu