Este configurat pentru patrulare si recunoastere. Sunt patru locuri, toate scaunele au protectie antimina.

Sherpa Light pare fratele geaman al faimosului Humvee si se comporta la fel pe teren accidentat.

David Demoulin, Sales Manager Renault Truks Europa: "Suntem detinatorii tuturor componentelor pana si cabina, asa ca am materizat complet productia si securitatea acestui vehicul si suntem liberi sa continuam cooperarea in Romania."

Un exemplar produs in Franta costa pana la 200.000 de euro, dar daca va fi fabricat la Mizil costurile ar trebui sa scada.


Col. Stefan Tanase, Ministerul Apararii Nationale: "Speram ca firma a luat in calcul cand a hotarat aceasta investitie in Romania tocmai realizarea lor cu niste costuri mai mici si asa cum au si declarat sa fabrice niste produse care sa si satisfaca toate cerintele Ministerului Apararii Nationale."

Daca vor primi comenzi pentru aceste masini, 300 de specialisti si tehnicieni vor lucra la realizarea lor. Ele pot fi lansate in productie imediat, dar pentru ca pretul sa fie cat mai mic trebuie sa aiba o componenta romaneasca mai mare.

Felix Parvulescu, director adj. MFA Mizil: "Cu cat timpul este intre 12 si 24 de luni, aceasta componenta poate fi marita astfel incat sa se realizeze in Romania cat mai mult din acest camion. Poate sa fie si maine, dar camionul va fi mai mult francez decat romanesc."

Sherpa face parte din aceeasi categorie de vehicule miliare ca si Humvee-ul american, care are 30 de ani de existenta, dar si Iveco LMV.

Sherpa se remarca prin autonomia de 1.000 de km, dubla fata de celalalte doua.