Doar o forta supranaturala mai poate termina autostrada Bucuresti-Ploiesti la termen. Muncitorii sunt resemnati. "Vise ca o sa fie maine gata. De unde? Mai este un pod la 59, care nu e nici turnat pe jos", spun acestia.

Unul dintre muncitori ii invita pe cei care si-ar dori sa circule pe autostrada sa mearga pe drumul tehnologic, plin de gropi. Nici nu s-ar putea altfel, mai au de turnat ultimile straturi de asfalt pe zeci de kilometri si de terminat patru poduri. Chiar si asa, nimeni nu se grabeste.

"Pe autostrada promisiunilor nerespectate, se respecta cu sfintenie programul de pranz. Este ora 13:00, a inceput pauza de masa, asa ca santierul s-a golit."

La fel de goale sunt si promisiunile. "Noi speram ca cel tarziu in mai sectorul asta sa fie finalizat intregal. Mie imi place sa spunem aprilie, mai e termen de rezerva", spunea fostul premier Emil Boc, in ianuarie anul acesta.

"Speranta noastra este ca la jumatatea lui mai vom avea, potrivit promisiunilor constructorilor, autostrada data in circulatie", afirma si Mihai Razvan Ungureanu in urma cu o Luna.

Astazi insa, nimeni din Ministerul Transporturilor nu vrea sa mai inainteze un termen de finalizare.

Autostrada Bucuresti - Ploiesti, inceputa in urma cu sase ani, a costat statul roman peste 450 de milioane de euro. Pentru ca nu au terminat-o la timp constructorii vor intoarce banii inapoi sub forma de penalitati: cate 0,05% pe zi din valoarea contractului. In total, cateva zeci de milioane de euro pe care constructorii ar trebui sa-i dea la finalul executiei.