Politistii au retinut un barbat de 40 de ani dupa ce a declarat furat un bolid, desi il vanduse inainte in Germania. A scapat astfel de ratele pentru leasing, acoperite de polita de asigurare, si si-a bagat in buzunar si 45.000 de euro, banii proveniti din vanzarea masinii.

Acest caz nu este singular, in ultima vreme politistii confruntandu-se cu un adevarat fenomen.

In numai o saptamana, la furturi auto s-au inregistrat mai multe cazuri in care politistii au descoperit ca nu au de-a face cu furtul unei masini, ci cu o frauda. Autoturismele care erau declarate furate fusesera vandute in Germania chiar de proprietari.

Cum este posibil? Posesorul unei masini in leasing nu are actele masinii, ci doar certificatul de inmatriculare pe care este trecut numele unei firme. Cu toate acestea, se vand si asta pentru ca legislatia in Germania este permisiva. Nimeni nu-i cere celui care vinde un autoturism sa isi demonstreze si calitatea de proprietar.

Marian Iorga, sef Serviciul Furturi Auto: "Am recomandat sa incerce ca in momentul inmatricularii unor auto provenind din Romania, in Germania sa solicite vanzatorilor romani o serie de documente care sa ateste ca persoana care vinde autoturismul este cu adevarat proprietarul".

Companiile de asigurare verifica toate plangerile de furt.

Razvan Rusu, reprezentant firma asigurare: "In conditiile in care sumele asigurate nu sunt in concordanta cu valoarea masiniii, asiguratorul ia in asigurare masina pentru o suma mai mare decat valoarea reala a masinii, atunci intentia de fraudare devine foarte mare".

Sunt, insa, cazuri in care, in ciuda evidentelor, firmele de asigurare refuza sa despagubeasca un proprietar, cu toate ca acesta are dreptul.

Ca masura de prevedere, de la inceputul acestui an, pe certificatele de inmatriculcare emise masinilor in leasing este specificat in engelza: nu se poate vinde.