Valoarea de piata a constructorului auto Fiat Chrysler s-a prabusit pe bursa. De ce a respins General Motors fuziunea

Potrivit unui articol publicat recent in 'New York Times', directorul general al Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, i-a invitat pe sefii General Motors (GM) - compania mama a Opel - sa se intalneasca pentru a discuta o posibila fuziune, insa invitatia a fost respinsa.

'In principiu, Sergio Marchionne are dreptate, industria auto dezvolta aceleasi lucruri de peste zece ori. Costurile de dezvoltare ar putea fi reduse cand producatorii auto impart tehnologia', a explicat Karl-Thomas Neumann.

Necesitatea ca masinile europene sa-si reduca emisiile de dioxid de carbon face ca producatorii auto sa dezvolte motoare similare. Costul producerii urmatoarei generatii de motoare mai mici ar putea fi redus prin impartirea costurilor de dezvoltare intre branduri.

'Ar fi o mare greseala pentru Opel sa caute o colaborare cu PSA Peugeot Citroen pentru utilizarea platformelor de productie, si nu o colaborare cu General Motors, pentru a utiliza mai bine resursele GM', a explicat seful Opel.

Sergio Marchionne a declarat in repetate randuri ca industria auto trebuie sa treaca printr-un proces de consolidare, in conditiile in care producatorii auto se confrunta cu randamente reduse si cresterea capitalurilor necesare pentru dezvoltarea de noi automobile.