Săptămâna trecută, Diess s-a întâlnit cu directorul general al Tesla, Elon Musk, la Braunschweig, Germania, iar în timpul vizitei Musk a condus noul model electric al grupului german, ID.3.

"Să fie clar, doar am condus ID.3 şi am avut o conversaţie - nu intenţionăm să ajungem la un acord sau să cooperăm", se arată într-o postare a lui Diess pe reţeaua Linkedin, unde este inclus şi un video cu cei doi şefi conducând automobilul electric.

"Mulţumesc pentru vizită, Elon! Speră să-ţi placă acest video. A fost grozav să conduc ID.3 cu tine!", a scris şeful VW, potrivit Agerpres.

Prima uzină europeană de asamblare a automobilelor electrica marca Tesla este construită în prezent pe un teren din apropiere de Berlin iar compania şi-a propus să ajungă rapid la un ritm de producţie de 500.000 de vehicule, imediat ce uzina de lângă Berlin va fi inaugurată, în vara anului următor.

Elon Musk declara recent că Tesla intenţionează să îşi producă și propriile baterii destinate automobilelor electrice ce vor fi asamblate la viitoarea uzină din apropiere de Berlin.

"Va fi o producţie locală de celule pentru baterii şi acestea vor acoperi nevoile uzinei de la Berlin", a declarat Elon Musk. Aceasta este prima confirmare oficială că Tesla intenţionează să producă şi baterii la uzina de la Berlin.

Mai mult, Elon Musk a anunţat că Tesla este deschisă la acordarea de licenţe software şi furnizarea de baterii şi sisteme de propulsive și altor producători auto, scrie Agerpres. Anterior, Tesla a mai furnizat baterii pentru Mercedes şi Toyota, conform unor acorduri de parteneriat separate.

Producerea de baterii este un domeniu în care analiştii şi oficialii din industria auto spuneau că Testa are un avantaj competitiv faţă de producătorii auto consacraţi. Bateriile sunt cel mai scumpe şi mai importante componente ale vehiculelor electrice.

O serie de mari constructori auto germani, precum VW şi Daimler, se gândesc de mult timp dacă să îşi producă propriile baterii destinate automobilelor electrice sau să le importe, însă importurile i-ar face dependenţi de marii producători asiatici şi vulnerabili la problemele apărute în lanţurile de aprovizionare.