In trimestrul al patrulea, compania a livrat 748.000 de autovehicule.

Compania incearca sa treaca pe profit si sa-si reduca dependenta de pietele europene, unde vanzarile auto au scazut in ultimii sase ani consecutivi si au ajuns la cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani.

Peugeot desfasoara un amplu plan de restructurare, care a presupus inclusiv inchiderea unei fabrici din Franta, si l-a angajat pe Carlos Tavares, fostul secund la Renault, care va prelua functia de CEO in acest an. De asemenea, grupul francez incearca sa atraga investitori.

Potrivit unor surse apropiate situatiei, board-ul Peugeot a aprobat duminica un plan care presupune o majorare de capital de aproximativ 3 miliarde euro, la care ar urma sa participe cu un total de 1 miliard de euro, in proportii egale, statul francez si compania chineza Dongfeng Motor. In urma operatiunii, guvernul francez si compania chineza ar urma sa devina cei mai mari actionari ai Peugeot, cu cate 10% din titluri.

Vanzarile din afara Europei au reprezentat anul trecut 42% din afacerile Peugeot, compania avand ca tinta pragul de 50% pentru anul viitor. Livrarile Peugeot in Europa au scazut anul trecut cu 8,5%, cel mai abrupt declin in randul marilor concerne auto, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile.

In China, cea mai mare piata auto din lume, vanzarile companiei au urcat in 2013 cu 26%, la 557.000 unitati.