Toyota, care si-a pierdut titlul de cel mai mare producator auto din lume anul trecut, incearca sa reduca din dependenta pe care o are fata de piata din America de Nord, Europa si Japonia.

Compania incearca astfel sa mute majoritatea vanzarilor pe piete in crestere, cum ar fi China, Brazilia si India, unde VW, GM si Hyundai au preluat suprematia.

Prodicatorul auto japonez vrea ca, pana in 2015, sa vanda jumatate din vehiculele produse pe pitele emergente, fata de 45%, anul trecut, si 18,6%, in 2000.

“Pe pietele emergente, exista patru sau cinci producatori care vor sa preia suprematia in ceea ce priveste volumele de masini vandute. In special in sud-estul Asiei, VW si ceilalti incearca sa ne devanseze, asa ca nu putem sa stam pe laurii de pana acum”, a spus presei vicepresedintele executiv al Toyota, Yukitoshi Funo.

Incluzand modelul Etios, pe care Toyota l-a lansat in India in decembrie 2010, compania intentioeaza sa introduca opt masini compacte pana in 2015, incercand, in acest fel, sa vanda annual peste 1 milion de masini in mai mult de 100 de tari.

Modelele viitoate se vor vinde la preturi de aproximativ 1 milion de yeni (12.600 de dolari) si vor fi produse pe pietele locale, cum ar fi India, Brazilia si China.

Astfel, pana in 2013, capacitatea de productie din acester tari va ajunge la 3,1 masini pe an, de la 2,38 de milioane, nivel comparabil cu cel din Japonia.

Cea mai ieftina masina produsa de Toyota este Etios, care se vinde cu aproximativ 9.000 de dolari in India.