Măsurile fac parte din bugetul pe 2019 aprobat duminică de camera superioară a Parlamentului şi modifică propunerile prezentate de guvern la începutul acestei luni, care fuseseră criticate de industria auto, potrivit News.ro.

Sindicatele şi asociaţiile din sectorul auto au avertizat în legătură cu taxa propusă, afirmând că ar putea să îi afecteze nu doar pe producătorii de automobile ci întreg lanţul de furnizori, inclusiv locurile de muncă.

Partidele aflate la guvernare, Mişcarea 5 Stele şi Liga, au fost în conflict în această privinţă, Liga fiind împotriva introducerii unei noi taxe pe maşini.

Citește și: Subvenții pentru diesel. Câți bani primesc proprietarii pentru a-și schimba mașinile pe motorină

În noua formă, taxele propuse pentru automobilele cu motorizare tradiţională nu se vor aplica automobilelor mici de familie, ci doar vehiculelor puternice, între care SUV-urile.

O taxă de 1.100 de euro va fi aplicată pentru automobilele pe benzină şi motorină care generează 161-175 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Taxa va urca la 1.600 de euro pentru emisii de 176-200 de grame de dioxid de carbon şi la 2.000 de euro pentru emisii de 201-250 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Stimulentele pentru vehiculele electrice şi hibride vor varia în funcţie de emisiile generate şi nu vor fi acordate pentru modelele care costă peste 50.000 de euro.

Noile măsuri, care trebuie să fie aprobate şi de camera inferioară a Parlamentului, vor intra în vigoare la 1 martie şi vor fi valabile până în 2021.

Citește și: Semnal de alarmă în Europa: Estul, cimitirul de mașini diesel al Vestului. Motorina ar putea fi interzisă în UE

Vehiculele electrice, hibride şi pe gaz reprezintă numai circa 7% din vânzările auto din Italia.

Fiat Chrysler, care în prezent nu vinde automobile electrice sau hibride în Europa, a anunţat în noiembrie că intenţionează să cheltuiască peste 5 miliarde de euro pentru noi modele şi motoare în Italia, în perioada 2019-2021.

În decembrie, ca reacţie la noile măsuri, Fiat a anunţat că şi-ar putea revizui planul de investiţii în italia, dacă Roma majorează taxele pentru automobilele pe benzină şi motorină. Fiat nu a comentat modificările.

Proiectul de buget pentru 2019 urmează să fie aprobat de camera inferioară a Parlamentului în această săptămână.