Volocopter "va efectua următoarea sa serie de teste intraurbane în Singapore", a indicat compania într-un comunicat emis cu ocazia salonului de mobilitate urbană Autonomia de la Paris, citată de AFP, scrie Agerpres.

Primele teste - efectuate în afara Germaniei, unde se află sediul companiei producătoare - ale acestui taxi zburător care poate transporta un pilot şi un pasager au început în luna septembrie în Dubai.

''Dubai este foarte interesat de aeromobilitate, însă pentru noi este foarte important să efectuăm testele în altă parte, în alte condiţii climatice'', a explicat pentru AFP Fabien Nestmann, director de relaţii publice la Volocopter.

Versiunea testată în Dubai este a doua generaţie a acestei drone. Sarcina sa utilă este de 160 de kilograme, şofer şi pasager. A treia generaţie, care va permite transportul de bagaje, este încă în curs de dezvoltare şi trebuie să primească certificarea Agenţiei europene de siguranţă a aviaţiei (AESA), a adăugat el.

Această undă verde va deschide calea către realizarea de zboruri comerciale "în 2022-2023, în funcţie de dezvoltarea finală şi de certificări", potrivit lui Nestmann.

"Problemele mobilităţii urbane sunt accelerate de structurile oraşelor. Nu putem adăuga la nesfârşit căi'' terestre, a subliniat specialistul, care a adăugat că maşina nu va fi vândută persoanelor fizice.

"Nu vrem să fie o jucărie pentru elită şi privilegiaţi. Dimpotrivă, ţinta noastră este să oferim servicii aeriene unui segment mare al populaţiei, la preţul unui taxi", a continuat el.

Printre investitorii Volocopter, creat în 2011 în sudul oraşului Frankfurt, se numără constructorul auto Daimler şi gigantul informatic Intel.

Vehiculul poate parcurge aproximativ 30 de kilometri în 30 de minute. Este dotat cu nouă baterii litiu-ion, fiecare alimentând câte două rotoare (18 în total).

Maşina zburătoare face parte din familia aeronavelor cu decolare şi aterizare verticală, precizează AFP.

Numeroşi actori sunt implicaţi în proiectele taxiurilor zburătoare, printre aceştia numărându-se grupul industrial britanic Rolls-Royce, Lilium din Germania, Safran din Franţa, Airbus, Honeywell din Statele Unite, Uber sau Ehang din China.

Testul inaugural pentru acest dispozitiv de zbor a fost realizat fără ca un echipaj uman să fie prezent la bord.

Compania germană a realizat testul inaugural în 2017 cadrul unei ceremonii ce a fost organizată în onoarea prinţului moştenitor din Dubai, Hamdan bin Mohammed.

Conceput să se deplaseze fără un sistem de ghidare de la distanţă, vehiculul este echipat cu mai multe sisteme de siguranţă: baterie de rezervă, rotoare şi două paraşute.