Este pentru prima data cand sunt prezentate cifrele exacte legate de afacerile din auto ale miliardarului Ion Tiriac, reprezentate de 14 companii distincte, patru importatori si zece dealeri, rezultate care arata dimensiunea cu care s-au redus vanzarile din auto ale omului de afaceri care si-a cladit businessul din Romania prin contracte cu greii industriei auto, Ford si Mercedes- Benz. In 2007, anul in care piata auto a ajuns la peste 370.000 de autovehicule, businessul din auto al Tiriac Holdings ajunsese la aproximativ 1 mld. euro, scrie Ziarul Financiar.

In ciuda micsorarii cifrei de afaceri, divizia auto a Tiriac Holdings a revenit anul trecut pe profit, aceasta inregistrand un castig de aproape 700.000 de euro, fata de pierderi de 300.000 de euro in 2009. "In ultima perioada ne-am concentrat eforturile in directia reorganizarii resurselor si activitatilor TiriacAuto. Am actionat simultan pe mai multe planuri de business - am redus cat mai mult cheltuielile, am amanat proiectele care nu erau absolut necesare si am reorientat bugetele catre acele segmente importante pentru client - portofoliu, stocuri, oferte post-vanzare si promotii", a spus Marius Pitigoi, coordonator Grup Auto Tiriac Holdings.

Marius Pitigoi a revenit anul trecut pe o functie executiva in cadrul Tiriac Holdings la aproape sase ani de cand acesta a parasit conducerea TiriacAuto in aprilie 2005.

Pe fondul restructurarii businessului, diviziile auto ale Tiriac Holdings si-au redus si numarul angajat ilor cu 16%, la 1.500 de oameni.

Cea mai mare reducere s-a facut la nivelul importatorilor, de 20%, la 196 de angajati, in timp ce la dealeri numarul salariatilor s-a micsorat cu 15%, la 1300.

Citeste si

Top 10 cele mai bine platite slujbe ale viitorului

Foste aeronave, transformate in baruri sau restaurante. Top 5 localuri "aeriene" GALERIE FOTO