"Realizarea motoarelor Euro 5 presupune un cost mai ridicat decat cel cu norma de poluare Euro 4. Din aceasta cauza, nu excludem posibilitatea sa se reflecte costul implementarii noilor motorizari in pretul final al masinii. Desigur, vom cauta cai de ajustare a costurilor, ca sa nu se simta in pretul final", a declarat, joi, directorul comercial al Automobile Dacia, Fabrice Cambolive.

El a adaugat ca in viitorul apropiat constructorul va da curs unor "presiuni" din partea clientilor externi si nu numai, si va dota masinile si cu cutii de viteze automate.

Dacia produce in prezent trei tipuri de motoare, incadrate in Euro 4, respectiv modelele pe benzina K7J, K7M si propulsorul diesel F8Q. Motorizarea Euro 5 este disponibila in prezent pentru versiunile 4X4 ale modelului Duster, o varianta Sandero si una Logan, insa propulsoarele sunt importate de la alte uzine ale grupului Renault.

Anul trecut, la uzina mecanica Dacia au fost fabricate 273.559 motoare pe benzina de 1,4 litri si 1,6 litri si diesel de 1,9 litri. Automobile Dacia a vandut anul trecut 311.282 de vehicule, cu 20 % mai mult fata de 2008.