CarMD este compania americana care face sondaje pe cifre clare si obiective, dupa cautari in bazele de date ale service-urilor. SUA este cel mai bun martor pentru piata auto datorita consumului total de masini, dar si al diversitatii pietei. Astfel, putem considera relevanta pentru toate continentele calitatea masinilor pe care o arata acest top.

Datele interogate sunt din softurile care inregistreaza defectiuni, asa ca nu pot fi “aranjate”. Consumer Reports si JD Power lucreaza cu datele clientilor, iar asta lasa o urma de subiectivism cand se publica rezultatele.

CarMD foloseste un instrument sugestiv intitulat “Vehicle Health Index” – cumuleaza defectiunile raportate, face o suma de costuri, apoi o medie in urma careia se stabilesc si costurile medii de reparatii ale marcilor auto.

Baza de sondare a fost de 163.000 de reparatii inregistrate in perioada 1 septembrie 2011 – 1 septembrie 2012. S-au luat in calcul 136 de milioane de modele (serii intregi de productie – marci, modele, stocuri) din 2002 pana in 2012.

In ultimul an, Toyota a fost compania cu cele mai putine intrari in service si cel mai putin costisitoare sau grave reparatii. VHI-ul (Vehicle Health Index) a fost de 0.58 (trebuie sa fie cat mai mic in clasamentul general). Acest VHI masura mai multe date si repere, este un indice composit care rezulta dupa niste algoritmi in care sunt introduce parametric ca numarul de reparatii, costuri, piese schimbate/unitate etc.

Pe doi este Hyundai, un alt producator asiatic sau nongerman. Indicele de sanatate al masinilor Hyundai este de 0.67, cu 17 unitati mai bine decat BMW care s-a clasat pe 3.

Top 5 se termina cu Honda (0.98) si Volkswagen (0.99). Pe Pe ultimele 5 locuri sunt Nissan (1.0), Kia, GM, Ford si Chrylser (1.23).

Daca in topul fiabilitatii, BMW a iesit doar pe 3, in clasamentul celor mai mari costuri a iesit in fata celor de la Toyota, cu 502$ cost mediu de reparatie. Japonezii nu sunt insa departe cu Toyota – 490$. Cel mai bun cost de reparatie il are Hyundai, cu 271$, in medie. Celelalte costuri medii de reparatie: Honda – 466$, Volkswagen – 392$, Nissan – 366$, Kia – 320$, GM – 290$, Ford – 340$, Chrysler -287$. 

In concluzie, Toyota si Hyundai si-au pastrat locurile si si-au consolidate increderea pe care o primeau de la cumparatorul american de rand, fara “pretentii” germane. Desi BMW a iesit doar pe 3, este o marca premium noua in top sia sta e cel ami important lucru pentru nemti – care chiar au impins Honda pe 4.

Volkswagen are cea mai buna crestere, a urcat 4 pozitii, de pe 9 in 2011 pe 4 in 2012. Nissan si Kia au punctat si ele ami bine si au avansat cate o pozitie, in timp ce GM si Ford au pierdut cel mai mult (de pe 5 pe 8, respectiv de pe 4 pe 9). Chrysler a fost la fel de eficienta ca Toyota si ca Hyundai, doar ca in sens rau – si-a pastrat ultimul loc in topul fiabilitatii.