Dezvoltarea sustinuta a grupului german Volkswagen la nivel mondial si problemele inregistrate de Toyota in privinta lantului de furnizori dupa cutremurul din Japonia le-au deschis calea nemtilor spre preluarea pozitiei de lider. Atat in privinta vanzarilor, cat si a productiei. 

Titlul de cel mai mare grup auto a fost disputat, in ultimii ani, de Toyota si General Motors.

Vanzari record pentru Volkswagen

Este o revenire surprinzatoare a Volkswagen, dupa ce in urma cu numai cinci ani grupul avea unele din cele mai ridicate costuri de productie din industria auto si divergente majore la nivelul managementului. 

In 2008, cand directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a anuntat planurile de a depasi Toyota, grupul nu a fost luat in serios de prea multa lume, intrucat vanzarile erau cu trei milioane de unitati mai mici decat cele ale producatorului nipon. 

In ultimii ani, Volkswagen a profitat de pozitia importanta din China, cea mai mare piata auto din lume, si a inregistrat chiar o majorare a vanzarilor de 8% in acest an pe o piata europeana in stagnare. 

Volkswagen a avut vanzari record, de patru milioane de masini, in prima jumatate a acestui an, iar Winterkorn afirma ca pana la sfarsitul anului vanzarile totale ar putea atinge opt milioane de masini. 

"Profita de toate investitiile pe care le-au facut in China si inregistreaza progrese solide in SUA, unde au avut mult timp o evolutie mai slaba", a declarat economistul sef pentru industria auto la IHS Automotive, Nigel Griffiths.