Producatorul auto nipon estimeaza ca piata globala a modelelor hibrid va trece probabil de un milion de unitati in acest an, majoritatea masini Toyota, si anticipeaza ca propriile vanzari vor depasi acest prag in fiecare an in intervalul 2013-2015.

Chiar daca planurile ilustreaza increderea Toyota in strategia hibrid, grupul admite ca trebuie reduse in continuare costurile pntru a creste profitabilitate si a majora vanzarile.

"Profiturile din masinile conventionale pe benzina sunt inca mai mari, astfel ca trebuie sa reducem costurile tehnologiei hibrid mai mult pentru a promova expansiunea", a spus Uchiyamada.

Automobilele hibrid devin tot mai populare in Japonia, tara de origine a grupului, dar raman un segment de nisa pe alte piete importante, precum SUA. Anul trecut, un sfert, sau 310.000, din masinile vandute de Toyota in Japonia au fost hibrid. Grupul a comercializat 178.600 de masini hibrid in SUA, la vanzari totale de 1,64 milioane de unitati.

Constructorul nipon are planuri mari pentru masina hibrid care poate fi alimentata la benzinarie sau prin conectarea la o priza obisnuita. Vanzarile totale ale Prius PHV, lansat in acest an, au atins 15.600 de unitati in august, incluzand 8.400 in Japonia, 6.100 in SUA si 1.100 in Europa.