Toyota a pierdut pozitia de lider al pietei auto mondiale, grupul fiind devansat in primul trimestru de General Motors si Volkswagen.

Grupul a fabricat 350.000 de vehicule in aprilie, cu 48,1% mai putine decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Honda a asamblat 138.000 de vehicule, in scadere cu 52,9%.

Al treilea mare producator auto japonez, Nissan, a fost afectat intr-o masura mai mica, cu un declin de 22,4%, la 250.000 de vehicule.

Impactul cel mai mare a fost in Japonia, unde productia de automobile a scazut cu 50%-80%, potrivit companiilor.

Productia constructorilor japonezi de vehicule a scazut si in strainatate, intrucat fabricile depind de furnizorii din Japonia, dar intr-o masura mai mica.

Revenirea la normal a activitatilor va avea loc progresiv.

Directorul general al Toyota, Akio Toyoda, se asteapta ca productia din iunie sa fie echivalenta cu 70% din cea anterioara cutremurului, urmand ca activitatile sa fie reluate integral abia in noiembrie sau decembrie.

In cazul Nissan, productia la nivel mondial va reveni la normal pana in octombrie.