"Luam cat se poate de in serios situatia referitoare la modelul GX 460 si suntem decisi sa identificam si sa rezolvam problema indicata de revista Consumer Reports. Pentru moment, am solicitat concesionarilor sa suspende temporar vanzarile GX 460, versiunea din 2010", a indicat subsidiara din SUA a Toyota, citata de presa americana.

Consumer Reports a recomandat cititorilor sa nu cumpere varianta de Lexus din motive de siguranta, puse in evidenta de rezultatele unor teste.

Constructorul auto este implicat deja intr-o campanie de rechemare pentru reparatii a circa noua milioane de autovehicule din intreaga lume din cauza unor defectiuni la pedala de accelaratie si sistemul de franare.

Mai mult decat atat, constructorul auto japonez  ar putea primi de la autoritatile americane amenda maxima de 16,4 milioane de dolari pentru ca a nu a spus mai devreme despre defectele la pedala de acceleratie.

Din cauza “pedalei buclucase”, Toyota a rechemat in service, la inceputul anului, 2,3 milioane de masini doar din Statele Unite.

Rechemarile producatorului auto japonez au inceput din toamna anului trecut. Pe langa pedala de acceleratie, probleme au fost si la sistemul de franare si la cel de servodirectie, la anumite modele.

Presedintele Toyota, Akio Toyoda, a recunoscut in fata Congresul Statelor Unite, ca grupul auto japonez a fost nevoit sa recheme pentru reparatii aproape 9 milioane de vehicule din intreaga lume, deoarece s-a dezvoltat prea rapid, fiind acordata mai putina atentie standardelor de calitate.

Constructorul nipon se confrunta deja cu mari probleme de imagine, care au dus la scaderea vanzarilor la inceput de an.