Va fi cea mai mare achizitie de peste hotare a companiei nipone si cea mai recenta din Europa, a doua mare piata a Asashi.

Compania a anuntat ca vrea sa se pozitioneze ca jucator global pe piata berii si sa se concentreze in principal pe un portofoliu de branduri premium

Tranzactia se va finaliza probabil in primul semestru din 2017, potrivit Agerpres.

Marti, actiunile companiei au scazut la Bursa de la Tokyo cu 6,4%, cel mai semnificativ declin din 24 iunie.

Anul trecut, gigantul Anheuser-Busch InBev a anuntat preluarea rivalului SABMiller cu suma de 104 miliarde de dolari, o tranzactie care va crea un gigant al pietei berii ce va domina 30% din piata mondiala de profil.

Pentru a obtine aprobarea autoritatilor de reglementare, SABMiller a decis sa isi vanda operatiunile din Romania, Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia, activele fiind evaluate la cinci miliarde de dolari.

Printre brandurile scoase la vanzare se afla Ursus (Romania), Pilsner Urquell (Cehia), Tyskie (Polonia), Dreher (Ungaria) si Topvar (Slovacia). Asahi a cumparat deja brandurile SABMiller din Europa Occidentala - Peroni si Grolsch - pentru 300 de miliarde de yeni, si ar putea fi interesat de extinderea prezentei sale pe piata europeana.

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, cu brandurile Ursus, Timisoreana, Ciucas, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's si Stejar.