Daimler, Ford, Renault si Nissan au semnat contractul prin care vor participa la proiecte comune de energie alternativa.

Cele patru forte mondiale din piata auto vor sa puna la punct masini cu propulsie bazata pe hidrogen si oxigen. Motoarele vor fi alimentate cu electricitate din reactia chimica dintre hidrogen si oxigen. Hidrogenul este intr-un rezervor presurizat, iar oxigenul este obtinut din aer. In urma unei reactii electrochimice se obtine energie cinetica (miscarea propriu-zisa). In urma acestui proces singurul reziduu in atmosfera este apa. 

Cei care au semnat alianta au spus ca desi tehnologia va fi aceeasi, modelele celor patru branduri vor fi diferite nu doar ca design, ci si ca puteri. Vor exista diverse versiuni in functie de segmentele in care vor fi masinile.  

La sfarsitul saptamanii trecute, Toyota si BMW au semnat un parteneriat cu mai multe puncte. Unul dintre ele este, la fel ca in cazul Daimler-Ford-Renault-Nissan, dezvoltarea surselor de alimentare cu hidrogen. 

Mazda este una dintre companiile care au deja o masina experimentala cu hidrogen, RX8. Rezervorul are 110 litri (2.4 kg la presiune de 350 de bari). Exista si un rezervor cu 60 de litri de benzina pentru o autonomie mai mare (650 km total din care 100 cu hidrogen). In modul "hidrogen", RX8H scoate 110 cai – jumatate din puterea obtinuta cu benzina.   

Primul motor cu hidrogen a fost facut in 1807 de francezul Francois Isaac de Rivaz. BMW si Ford au mai avut masini cu hidrogen (750hl in 2002, Hydrogen 7 in 2007, respectiv F250 in 2006). 

In zona scandinava s-a inceput un proiect intre Suedia, Norvegia si Danemarca. S-au deschis in medie 10 statii de alimentare pe cate o autostrada din fiecare tara. Intre timp s-au mai inchis cateva din cauza lipsei de activitate.