Compania publica anual, trimestrial si punctual rezultate care ii intereseaza pe toti cumparatorii de masini noi sau second hand, pe posesorii de masini deja cumparate, dar si pe dealeri.

Unul dintre studiile celebre este cel care releva indexul de satisfactie a clientului la cumpararea unei masini. In urma lui au aparut si alte informatii interesante despre comportamentul clientului modern.

Aproape 80% dintre clientii de masini noi acceseaza netul, iar o treime dintre cumparatori tin cont de rating-urile online pe care le scoreaza dealerii. 

Ani la rand, cumparatorii de autoturisme au cautat pe internet date despre modele anume, dotarile acestora, si-au configurat masinile si au comparat preturi.  Acum insa, rating-urile online au rol major in procesul de selectie al dealerului. Acesta se ocupa fata-n fata de celelalte criteria de selectie (dotari/pret/model). 

Tot din acest studiu reiese ca oamenii au incredere mai mare in site-urile care publica rating-urile dealerilor decat in retelele de socializare care cumuleaza parerile clientilor mai vechi. Totusi, parerea despre dealer este mai pronuntata si favorabila lui mai mult in cadrul retelelor de socializare decat pe internet.  Concluzia este ca un client nou ajunge la un anumit dealer dupa un rating exprimat pe un site, apoi isi manifesta satsifactia intr-o retea de socializare daca totul a decurs bine.  

Dintre barbati si femei, primii sunt cei care consulta mai mult internetul (de orice natura – site sau retea de socializare) cand sunt in plin process de selectie a unei masini. Femeile insa prefera retelele de socializare atunci cand se intereseaza de o masina. Pentru ambele sexe conteaza parerea exprimata pe bloguri sau pe forumuri (7%, procent valabil pentru ambele cazuri). 

Cat despre exprienta cu dealerul, 86% dintre femei si 77% dintre barbati au comentarii pozitive. Satisfactia este masurata dupa niste campuri pentru cei care cumpara masini de la el si pentru cei care refuza masinile unuia dintre ei.

Astfel, satisfactia celor care au cumparat de la dealerul respectiv se masoara la randul ei dupa patru campuri: achizitia in cele din urma, vanzatorul, procesul de livrare si beneficiile.

Cei care refuza un dealer sunt masurati dupa cinci campuri: vanzator, pretul corect, beneficii, stocuri si modul in care a decurs negocierea.  Dupa cele doua categorii (cumparatori si cei care refuza), indicele de satisfactie generala dupa cumpararea unei masini are o medie de 664 de puncte din maximumul de 1.000 – in urcare cu 16 puncte fata de 2011. 

Satisfactia in urma contactului cu dealerul a urcat si ea cu 5 puncte, de la 771 in 2011 la 776 in 2012. 

21% dintre cumparatori spun ca dealerii au facut presiuni asupra lor, ca i-au interogat despre nevoile pe care le au pentru a-I convinge sa cumpere masina vizata.  

Pentru ca masinile s-au ultratehnologizat, dealerii au nevoie de timp ca sa le explice clientilor cat de importanta este si cat ii ajuta electronica montata pe masina. 86% dintre cei care si-au cumparat masini au declarat in sondaj ca acestia le-au explicat in timp util toate detaliile, iar 9% spun ca nu. 

Lexus este brandul de lux care a punctate cel mai bine la satisfactie in urma achizitiei, cu un scor de 737 de puncte dintr-o mie. Este al doilea an consecutiv in care japonezii sunt cei mai buni in sondajele J.D. Power.

Topul este alcatuit dupa inputurile cumparatorilor, dar si dupa cele ale celor care au refuzat masina.

Infiniti si Cadillac sunt pe urmatoarele locuri. Cel mai bine in acest top al brandurilor de lux a evoluat Infiniti (+52 de puncte). In 2011 era pe locul 8. 

In segmentul masinilor de volum, Mini a luat pentru al treilea an consecutiv locul I, cu 712 puncte. Buick (706p) si GMC (683p) sunt pe locurile urmatoare. Honda a avut cea mai mare crestere (+30 puncte) si a urcat 4 locuri, pe 8 in 2012.