Automobilul a fost detinut de o baroana care a fugit din Germania in timpul celui De-al Doilea Razboi Mondial, scrie revista americana Forbes. Mai mult, istoria masinii este atat de interesanta, incat ar merita propriul film biografic.

In 1936, fratele baroanei Gisela von Krieger, Henning, cumpara un Mercedes-Benz 540k, care in scurt timp este preluat de sora acestuia.

In septembrie 1939 Henning s-a inrolat in armata germana, iar Gisela s-a retras la Monaco.

In 1943 Henning se intoarce in Elvetia alaturi de sora lui, iar sase ani mai tarziu cei doi se muta in Statele Unite. Acestia iau cu ei si faimosul automobil, intretinut ulterior de unul dintre cele mai bune ateliere auto din Manhattan, Zumbach’s.

In 1959 fratele Giselei moare, iar ea inchide automobilul intr-un hambar, dupa care se intors in Elvetia, cu gandul de a nu reveni niciodata in State. Henning se stinge din viata in 1989, in apartamentul sau din Vevey.

In 1992 David Gooding, seful casei de licitatii Gooding, primeste un telefon de la un avocat din Connecticut, SUA, care il anunta ca a gasit o decapotabila veche, prafuita intr-un garaj. Investitorul isi da seama ca este vorba despre modelul 540k, una dintre cele mai rare masini produse vreodata.

Pretiosul automobilul este achizitionat de un colectionar din New Hampshire in 1998, dupa multi ani de litigii, fiind reconditionat de legendarul Chris Charlton.

Luna viitoare masina va fi scoasa la licitatie si se asteapta sa fie vanduta cu un pret record, de peste 10 milioane de dolari, potrivit Forbes.