Programul 'Rabla', care a ajutat constant piata masinilor noi in ultimul deceniu, va fi prezent si anul acesta, insa va incepe destul de tarziu, in luna mai putand fi facute primele achizitii. Ponderea lui in piata totala va fi, probabil, undeva la o cincime din vanzari. Masinile electrice sunt un subiect la moda, mai ales datorita anunturilor facute de Tesla Motors cu Model 3. Pe plan local un retailer a anuntat ca va crea o retea de incarcare pentru masinile electrice in magazinele sale, insa in Romania s-au inmatriculat sub 50 de masini 100% electrice, anul trecut. Chiar daca anul acesta se vor aplica subventii si va exista o varianta speciala de 'Rabla' pentru cei care vor sa cumpere masini electrice, vanzarile nu au cum sa explodeze, fiindca preturile acestor masini raman ridicate, iar autonomia ramane scazuta”, noteaza reprezentantii unei platformei online de anunturi auto, potrivit Agerpres.

Ghidul de finantare pentru Programul "Rabla" se afla, in prezent, in dezbatere publica timp de 10 zile, iar doritorii ar putea avea posibilitatea sa achizitioneze o masina noua incepand de la jumatatea lunii mai.

Valoarea totala a programului in acest an este de 220 de milioane lei, din care 75 de milioane de lei vor fi alocate extensiei "Rabla Plus", prin care romanii pot cumpara masini electrice 100%.

Din datele oficiale, reiese ca, pentru acest an, programul clasic "Rabla" va avea un buget de 145 de milioane de lei, iar valoarea tichetului va fi tot de 6.500 de lei ca si in anul anterior. In program sunt admise la casare masinile mai vechi de 8 ani.

La fel ca si in 2015, vor exista eco-bonusuri, respectiv de 750 lei la achizitionarea unui autovehicul nou al carui motor genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 100 g/km, in regim de functionare mixt, dar si pentru automobilele hibrid, astfel incat cumparatorii vor putea intra in posesia a maximum 9.000 de lei.

Pe de alta parte, in cazul programului "Rabla Plus" va exista, pe de o parte, o prima de 5.000 de lei acordata celor care vor sa cumpere un automobil nou hibrid, iar pe de alta parte de 20.000 de lei pentru o masina 100% electrica.

Noutatea este ca persoanele care vor sa aplice la "Rabla Plus" nu sunt obligate sa caseze o masina veche. Daca, insa, cei care vor casa o masina veche au in plan achizitionarea unei masini electrice, pot intra in posesia unui tichet valoric de 6.000 de euro.

Estimarile Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor (MMAP) arata ca pentru editia din acest an a Programului "Rabla" vor fi scoase din uz 20.000 de masini vechi, mai vechi de opt ani.

Totodata, in cadrul programului "Rabla Plus" va exista si componenta de finantare a infrastructurii electrice, dar la acest moment se lucreaza la Ghidul de finantare.