La nivelul lunii martie, vanzarile B-Max pe piata europeana au inregistrat un regres de 7%, pana la 7.900 de unitati.
Modelul B-Max este produs doar la fabrica din Craiova, asamblarea fiind lansata la jumatatea anului 2012, iar masina este comercializata exclusiv pe piata europeana, noteaza Mediafax.

Vanzarile grupului american din Europa au crescut cu 15.000 de unitati in primul trimestru din acest an, la 326.100 de unitati, cele mai bine vandute modele fiind Ford Fiesta (86.400 unitati) si Ford Focus (72.400 unitati).

Pietele de desfacere incluse in raportul Ford sunt Austria, Belgia, Marea Britanie, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Romania, Suedia si Elvetia, la care se adauga Rusia si Turcia.

Ford a asamblat 18.221 de masini B-Max in primul trimestru al anului, acoperind 19% din productia auto locala in acest interval, iar aproape toate unitatile au mers la export.

Constructorul auto american produce in prezent la Craiova si motoare pe benzina EcoBoost de 1,0 litri si 1,5 litri, acesta din urma echipand modele produse in America de Nord si Asia.

Ford a anuntat la inceputul acestei luni ca a decis sa opreasca temporar productia B-Max timp de sase zile lucratoare in luna aprilie, opt zile in luna mai si noua zile in luna iunie, din cauza scaderii cererii la nivel european. Pe de alta parte, productia de motoare urma sa fie oprita in luna aprilie timp de trei zile lucratoare. Asamblarea B-Max a fost oprita temporar si in lunile februarie - martie.

Anul trecut, productia de automobile a fabricii din Craiova a fost oprita pentru aproximativ 35 de zile, in timp ce la motoare productia a fost sistata timp de sapte zile.