Cota de piata a Dacia s-a situat la 1,6% in aprilie, neschimbata fata de aceeasi perioada a anului trecut, scrie Mediafax.

Dintre cele 33 de marci analizate de Oficiul de Inmatriculari Auto german, noua au consemnat cresteri ale vanzarilor in aprilie, in timp ce restul au raportat scaderi.

Inmatricularile Dacia au urcat cu 3,1% in martie, dupa cresteri puternice in lunile ianuarie si februarie, cand avansul s-a situat la 25,4% si, respectiv, 17,7%.

Masinile din clasa compacta au ramas cea mai populara categorie, cu 25,6% din vanzari.

Marcile premium germane Audi, Mercedes si BMW au inregistrat scaderi ale inmatricularilor intre 2% si 6%, in timp vanzarile Porsche au crescut cu 22%, iar cele ale Volkswagen, liderul pietei, au coborat cu 4,9%.

Nissan, Mazda si Jeep s-au numarat printre castigatorii lunii aprilie, cu cresteri ale inmatricularile variind intre 20% si 35%.

Pe ansamblul primelor patru luni ale anului, vanzarile Dacia se afla inca in urcare, cu 7,6%, la 15.715 masini, in timp ce cota de piata a avansat la 1,6%, de la 1,5% in intervalul similar al anului trecut.

Piata germana a crescut cu 2,9% in primele patru luni, la 985.850 autoturisme.

Vanzarile marcii Renault, controlata de grupul francez cu acelasi nume care detine si Dacia, au crescut cu 4,9% in aprilie, la 10.027 unitati, in timp ce in primele patru luni ale anului se afla in declin cu 0,7%, la 35.006 masini.

Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta.

In Franta, inmatricularile de autoturisme noi Dacia au inregistrat in aprilie cea mai puternica crestere a in randul marcilor cu vanzari semnificative, de 45,6%, la 11.287 masini, avansul fiind de opt ori mai rapid decat cel al pietei franceze, unde Dacia ocupa locul cinci in topul marcilor.

In primele patru luni ale anului, inmatricularile Dacia au crescut de asemenea puternic, cu 30,6%, la 39.636 masini, fiind devansate doar de cateva marci cu vanzari reduse.