Vanzarile de masini ecologice, raportate in intervalul ianuarie - august 2015, reprezinta echivalentul a 0,4% din totalul autovehiculelor noi comercializate in aceeasi perioada.

Totodata, la nivelul august 2015, au fost inregistrate 26 de unitati (0,4% din totalul vanzarilor), in scadere cu 36% fata de iulie, cand s-au vandut 41 de masini electrice si hibride. 

Potrivit APIA, in ceea ce priveste autoturismele hibride sau electrice, intre 1 ianuarie si 31 august 2015 au fost vandute 272 de unitati (dintre care 19 electrice 100%), comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost comercializate 138 de unitati, dintre care doua electrice. 

Pe de alta parte, in functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel au continuat sa domine piata, cu o pondere care, la opt luni, ajunge la 54% din totalul comercializat (33.226 unitati), in timp ce autovehiculele pe benzina insumeaza 45,5% din piata, respectiv 28.002 unitati. 

La capitolul achizitii de autovehicule "verzi", Romania se situeaza in urma Norvegiei, Frantei, Olandei, Marii Britanii si Germaniei.

In 2015, Programul Rabla a fost configurat cu eco-bonusuri diferentiate, care se adauga primei de casare in valoare de 6.500 lei, si cu posibilitatea cumularii a maximum doua eco-bonusuri pentru achizitia unui autovehicul, respectiv: un eco-bonus in valoare de 750 lei la achizitionarea unui autovehicul nou al carui motor genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 100 g/km, un eco-bonus in valoare de 1.500 lei la achizitionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid (tehnologii hibrid conventionale), precum si un eco-bonus in valoare de 2.500 lei la achizitionarea unui autovehicul nou electric hibrid (tehnologii avansate de tip plug-in). 

Persoanele fizice care vor sa achizitioneze o masina noua pot aplica, din 27 aprilie, in cadrul Programului Rabla, bugetul alocat in acest an de catre autoritati fiind de 162,5 milioane de lei.