Astfel, GM a comercializat in trimestrul al doilea 2,49 milioane de automobile, urmat de Toyota cu 2,48 milioane unitati si Volkswagen cu 2,39 milioane. 

GM si Ford Motor Co. au anuntat in ultimele zile rezultate financiare peste asteptarile pietei pentru trimestrul al doilea, in timp ce Toyota a raportat vanzari in scadere, reflectand reducerea cererii din Japonia. 

In prima jumatate a anului, Toyota a reusit sa-si conserve pozitia de lider, cu 4,91 milioane autovehicule comercializate, urmata de GM cu 4,85 milioane si Volkswagen cu 4,7 milioane, potrivit datelor prezentate de companii. 

Toyota estimeaza pentru acest an vanzari de aproape 10 milioane unitati, prag care nu a fost depasit niciodata de vreun producator auto.  Constructorii auto japonezi beneficiaza de deprecierea puternica a yenului din ultimele luni, care sprijina exporturile. Analistii estimeaza ca profitul Toyota a crescut cu 48% in trimestrul al doilea, la cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani.  Yenul a scazut in acest an cu peste 12% fata de dolar, la 100 yeni/dolar, iar economistii anticipeaza un curs de 105 yeni/dolar in trimestrul al patrulea.

Vanzarile mondiale ale General Motors au crescut cu 3,9% in primul semestru

Cel mai mare brand al grupului, Chevrolet, a beneficiat de cererea mare pentru masini mici, precum Sail in China si Onix in Brazilia, dar si de lansarea in acest an a unei noi versiuni a modelului pickup Silverado. Vanzarile Chevrolet au urcat de la inceputul acestui an cu 1,4%, la nivelul record de 2,5 milioane de vehicule. 

"Chevrolet este in mijlocul celei mai agresive lansari a unui nou produs din istoria brandului", a declarat Alan Batey, vicepresedinte al Chevrolet la nivel mondial.

GM a vandut 1,57 milioane de vehicule in China in primul semestru, devansand livrarile de 1,54 unitati ale Volkswagen. Pe piata americana, GM si-a majorat vanzarile cu 8%, la 1,42 milioane de vehicule.