Renault a inregistat un declin de 9,6% al veniturilor diviziei de automobile, la 9,01 miliarde de euro, scrie Mediafax.

Divizia de finantare a vanzarilor a contribuit cu 522 de milioane de euro la veniturile grupului, in crestere cu 12% fata de primul trimestru al anului 2011.

Vanzarile grupului Renault s-au redus cu 7,9% in primele trei luni ale acestui an, la 638.498 de automobile, din cauza mediului de afaceri foarte dificil din Europa.

Pe o piata auto mondiala in urcare cu 4,6%, Renault a continuat o evolutie buna in afara Europei, cu cresteri ale cotelor de piata in regiunea Americilor, Eurasia si Euromed-Africa.

In Europa, piata a inregistrat o scadere de 8,1%, iar vanzarile Renault s-au redus cu 20%, conferind grupului o cota de 9,1%.
Scaderea vanzarilor a fost amplificata de piata franceza, care s-a contractat cu 19,4%.

Brandul Renault s-a plasat pe locul al treilea in Europa, cu o cota de piata de 7,6% in cazul vehiculelor de pasageri si al vehiculelor comerciale usoare (LCV). Pe segmentul LCV, Renault a avut in primul trimestru o cota de piata de 16,6%.

Brandul Dacia a realizat o cota de 1,5% pe piata vehiculelor de pasageri si a LCD, in scadere cu 0,1% fata de intervalul similar din 2011. In afara Europei, grupului a inregistrat o crestere de 12,3% a vanzarilor in primul trimestru.

Grupul anticipeaza ca procesul de scadere a pietei europene va incetini in trimestrul al doilea, in concordanta cu tendintele macroeconomice si o baza de comparatie mai favorabila.

Renault se asteapta la o crestere de 4% a pietei auto mondiale in acest an, la un declin de 3%-4% al pietei europene si de 7%-8% in cazul celei franceze.