Modelul ID.3 "este al treilea capitol major de importanţă strategică din istoria brandului Volkswagen după modelul Beetle şi primul Golf. Obiectivul nostru este ca oamenii să beneficieze de mobilitatea electrică", a afirmat Juergen Stackmann, membru al Board-ului Volkswagen responsabil pentru vânzări şi marketing.

Premiera mondială pentru ID.3 este programată în septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt, iar primele vehicule vor fi livrate la mijlocul anului viitor, a anunţat grupul auto german.

În viitor, toată gama de maşini electrice va fi numită ID., de la "design inteligent, identitate şi tehnologii vizionare", a precizat Volkswagen. Compania vrea să livreze anual clienţilor peste 100.000 de modele ID.3.

De asemenea, VW oferă clienţilor din Europa posibilitatea de a face precomenzi pentru 30.000 de vehicule ID.3. Acestea vor avea o autonomie de 420 de kilometri şi vor costa sub 40.000 de euro.

În martie, Volkswagen AG a avertizat că va face noi concedieri, pe fondul accelerării planurilor de a produce cât mai multe vehicule electrice, după scandalul emisiilor (Dieselgate).

Cel mai mare producător auto european, care include şi brandurile Skoda, SEAT, Audi şi Porsche, vrea ca până în 2028 să aibă aproximativ 70 de modele exclusiv electrice. În următorii zece ani, compania ar urma să producă 22 de milioane de vehicule electrice, faţă de obiectivul iniţial de 15 milioane de unităţi.

Aceste ţinte ambiţioase vor avea ca rezultat noi concedieri. Directorul general Herbert Diess le-a declarat marţi jurnaliştilor: "Realitatea este că producerea unui model electric presupune cu 30% mai puţin efort decât în cazul maşinilor care au motoare cu combustie internă. Aceasta înseamnă că va trebui să reducem numărul locurilor de muncă".

Nu au fost date publicităţii cifre exacte privind concedierile. În prezent, VW are pe plan global peste 600.000 de angajaţi.

Cele 12 branduri ale grupului Volkswagen au vândut anul trecut 10,8 milioane de vehicule pe plan global.