“Trebuie sa ai turbo in zilele noastre”, spune Mark Trahan, omul care raspunde pentru calitatea produselor pe care le livreaza concernul VAG (Volkswagen Aktiengesellschaft – S.A.). Aproape ca nu mai gasesti nici un motor normal pe masinile VW (aspirat si atat). In trei patru ani nu va mai fi absolut nici unul.

Toate modelele, fie ca vorbim despre Up! Sau despre Passat, se vor vinde cu motoare supraalimentate (cu turbina). Acele singure motoare fara turbo care ua mai ramas in gama sunt un V6-le de 3.6 litri si altul de 5 cilindri in linie (2.5 litri) in oferta Touareg si Passat pentru unele piete. Nemtii au gasit deja o solutie cu aceleasi performante dinamice, dar net superioare ecologic: 1.8 litri turbo anuntat pentru 2014.

Volkswagen a fost brand-ul care a raspandit agresiv tehnologia de downsizing (micsorarea capacitatii cilindrice si compensarea performantelor prin sistemul turbo). In cativa ani, nemtii au ajuns sa inlocuiasca aproape toata gama de motorizari pentru orice model cu motoare turbo, benzina sau diesel.

In ultimul timp, toti constructorii au inceput sa scoata motoare de mic-litraj, cu aceeasi solutie turbo. Unul dintre cele mai eficiente solutii ramane cea de la Ford, cu tehnologia EcoBoost, care a castigat doi ani la rand premiul “Motorul anului”.

Cel mai puternic motor pe o Dacie s-a lansat la Frankfurt 2013, 1.2 litri turbo si 125 de cai. Avantajele sunt consumul mai mic, mai putine noxe emise si implicit taxe mai mici.

Test in Romania cu prima masina de oras care-ti arata cat de poluat e organismal tau. Duminica la promotor, de la 10.00 pe Sport.ro.