Winterkorn conduce atat de Volkswagen, cat si Porsche.

Initial, Porsche a dorit sa preia grupul Volkswagen, mult mai mare. Incercarea a esuat, insa, dupa ce accesul la credite a fost blocat din cauza crizei financiare. Conducerea Porsche si-a dat demisia, iar compania a fost nevoit sa accepte o fuziune sub conducerea Volkswagen. Cei doi producatori auto au convenit in septembrie sa intarzie planul de fuziune din cauza contestatiilor in justitie si sa caute solutii alternative.

La inceput, Volkswagen si Porsche vroiau sa obtina aprobarea actionarilor pana la sfarsitul anului 2012.

In prezent sunt analizate optiunile de a fuziona cele doua companii fara holdingul care controleaza Porsche, a spus Winterkorn, prezent la Salonul Auto de la Detroit, citat de Wall Street Journal.

Un grup de fonduri internationale de investitii a declansat un proces impotriva Porsche in Germania la sfarsitul anului trecut, pentru a recupera pierderi de circa 2 miliarde de euro legate de tentativa de a prelua Volkswagen. Alte procese similare au fost intentate tot in Germania sau in alte tari.

Volkswagen are optiunea de a achizitiona 50,1% din actiunile diviziei auto Porsche AG, pe care nu le detine inca, iar daca ar cumpara acest pachet de actiuni firma holding prin care este controlata compania Porsche ar ramane o entitate separata.

Citeste si:

Industria auto si-a turat motoarele la maxim in 2011. Rolls-Royce a inregistrat cele mai mari vanzari din istoria companiei