Phaeton este produs la Dresda, cea mai mica fabrica a VW, si a fost "proiectul de suflet" al fostului presedinte Ferdinand Piech.  

Dezvoltarea proiectului a costat peste un miliard de euro, iar anul trecut au fost produse doar 4.000 de unitati.

Phaeton trebuia sa concureze cu Mercedes-Benz S-Class si BMW 7-Series, dar nu a reusit niciodata sa indeplineasca tintele de vanzari de cand a fost lansat, in 2002.  

"Productia din Dresda va fi suspendata in timpul fazei de restructurare", a afirmat Jens Rothe, seful Consiliului angajatilor VW din landul Saxonia.  

Uzina din Dresa va fi modernizata timp de un an si aici va fi produs modelul electric Phaeton, probabil din 2019.

Majoritatea angajatilor din Dresda vor fi mutati la fabrica din Volkswagen din Zwickau.

Joi, reprezentantii sindicatelor VW au anuntat ca firma germana va renunta anul viitor la 600 de angajati cu contract temporar de munca de la fabrica din Zwickau.

Unitatea din Zwickau este a cincea mare fabrica a VW din Germania, unde cei 8.800 de angajati asambleaza modelele Golf si Passat.  

Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit in 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea bursiera.