“Pentru sarbatorile de 1 si 8 martie estimam in jur de 600 de comenzii online de flori, ceea ce inseamna vanzari de aproximativ 20.000 de euro, dublu fata de anul trecut. La nivelul intregii piete este greu de facut o estimare, dar la nivelul principalilor jucatori din piata, apreciez ca anul acesta vanzarile online de flori vor depasi 200.000 de euro”, a spus Business Development Manager in cadrul grupului floridelux.ro, Marius Dosinescu.

Companiile private fac cele mai multe comenzi online de flori (aproximativ 60%) si datorita volumelor mari achizitionate, ele beneficiaza de discount-uri de pret. Asadar, valoarea medie a comenzilor pentru aceasta perioada a scazut la 30 de euro, fata de 45 de euro pentru restul anului.

“Vanzarile catre companii, care cumpara volume mari de flori si carora li se aplica discount-uri, au dus la o scadere a valorii medii a comenzilor spre 30 de euro, maximum 40 de euro. Cea mai mare comanda realizata cu ocazia zilei de 1 martie, a fost de 5.000 de euro, aceasta fiind efectuata de catre o companie din domeniul media si advertising”, a adaugat Dosinescu.

90% din vanzari se realizeaza in Bucuresti, dintre care aproape 70% sunt realizate doar in sectorul 1, acolo unde exista si cea mai mare concentratie de business park-uri la nivelul Capitalei.

Insa nu doar companiile sunt interesate de cumpararile online de flori. Si persoanele fizice, in special cele din strainatate. In cazul acestora,valoarea medie a florilor depaseste 60 de euro si pe langa buchetele de flori, oamenii achizitioneaza si diverse alte cadouri, precum jucarii de plus de diferite marimi.

Ce flori prefera clientii?

Printre preferintele clientilor se numara florile specifice primaverii, precum lalele, frezii, zambile, liliac sau narcise, dar exista cereri si pentru produse mai speciale, spre exemplu, inimi 3D realizate integral din trandafiri.