Cei cativa jucatori prezenti pe piata de mobila de lux, care reprezinta sub 5% din industria totala de aproximativ 900 de milioane de euro, isi indreapta sperantele catre 2011, dupa ce 2010 le-a inselat as­teptarile. Insa cum se prefigureaza un nou val al crizei, este foarte probabil ca sperantele lor sa se pra­buseasca din nou, scrie Ziarul Financiar.

Numarul celor care isi pot permite sa cumpere produse de lux scade considerabil avand in vedere ca investitorii de pe Bursa, care formau o parte din cererea pe aceasta piata, au pierdut foarte multi bani in ultima perioada odata cu scaderile accentuate pe toate pietele de capital din lume. Cu toate acestea, jucatorii din piata mobilei de lux vorbesc despre o usoara revenire a cererii, inclusiv determinata de spe­ranta ca "mai rau ca in 2010 nu este posibil".

"Anul 2010 a fost cel mai slab an din ultimii cinci, deci putem spune ca a avut loc o scadere", spune Serban G. Cismarescu, general manager al Innova Interiorism, firma cu vanzari de 1,8 mil. euro la nivelul anului 2009.

Afirmatia sa este sustinuta si de Diana Staicu, country manager al BoConcept, care spune ca in 2010 magazinele din Romania ale retailerului danez au inregistrat o scadere "destul de abrupta a vanzarilor", de aproximativ 15% fata de 2009. Anul trecut, BoConcept a avut afaceri de aproximativ 1,5 mil. euro.

Clientii fie au migrat catre alte segmente ale pietei, fie si-au amanat achizitiile in astep­tarea unor vremuri mai bune cu venituri mai mari. Desi anul trecut nu se asteptau, magazinele de mobila de lux au fost cele mai lovite pe aceasta piata de reducerea puterii de cumparare.

Cresteri consistente fata de 2010

Anul 2011 a mar­cat revenirea optimismului si a vanzarilor, spun la unison cei cu care Business Construct a stat de vorba.

"Anul 2011 este fara indoiala un an bun. Fara sa fi fost o crestere constanta, ci mai degraba o alternare intre o luna cu cresteri majore urmata de o luna timida si apoi din nou crestere, 2011 are cresteri consistente fata de 2010", afirma Cismarescu de la Innova.

Iar motivele pentru aceasta crestere sunt mai multe. In primul rand, reprezentantul Innova vor­bes­te despre o perioada lunga de asteptare pentru clientii care au amanat achizitiile de mobilier si decoratiuni.

Citeste continuarea pe www.zf.ro