In acest moment cei care trec Dunarea cu bacul intre Galati si Tulcea se lanseaza intr-o aventura. Fluviul scade vertiginos de la zi la zi, iar in anumite zone masoara cat o balta, adica putin peste un metru. 

De teama sa nu ramana blocati in bancurile de nisip, comandantii ambarcatiunilor fac un ocol si incarca mai putine masini.

Peste 250 de barje pline cu cereale, ingrasaminte sau fier vechi au esuat. Printre cei care pierd zilnic 70.000 de dolari se numara si omul de afaceri Ioan Niculae. Furios, acesta cere deschiderea barajelor de la Portile de Fier, dar asta nu ar schimba cu mult lucrurile, pentru ca la noi debitul Dunarii nu s-ar modifica. In schimb, ar aparea aceleasi probleme si pe sectorul sarbesc al Dunarii.

Nemultumiri au si cei de la Sidex, care nu isi mai pot trimite marfa la export pe apa, ci pe calea ferata, dar cu alte costuri. Foarte multe barje blocate are si compania de transport Navrom.

Cum situatia este deja disperata, reprezentantii de la Mediu si transporturi au organizat un comitet de criza. Concluzia? "Fara ploi in perioada urmatoare, pana in 30 septembrie, dar trebuie sa ne rugam putin si la Cel de Sus, poate, poate ne ajuta in perioada urmatoare”, explica Laszlo Borbely, ministrul Mediului.

Singura salvare ar fi sa ploua in amonte, inspre Dunarea mijlocie, adica la sarbi, austrieci si croati. Si se pare ca acest lucru se va intampla.

"In Serbia e cod rosu, acum ploua in Serbia, Croatia, bazinul mediu al Dunarii. Nu stiu cat de mult va contribui la cresterea nivelului acum, dar in mod sigur din 25-26 o sa inceapa sa creasca putin nivelul Dunarii”, spune Ion Sandu, director ANM.

Din pacate toate raurile de la noi au debitele scazute, iar doua lacuri mari, Amara si Balta Alba din judetul Buzau, aproape ca au secat.