"Criza in Romania este la inceputurile ei, din pacate. Masuri anticriza in Romania nu au fost luate asa cum au fost luate in alte parti", a spus Patriciu (foto), citat de Mediafax.

El a adaugat ca nu se stie cat ar putea dura recesiunea economica.

Omul de afaceri crede ca perioada de criza se va intinde atat timp cat nu se iau masuri de stimulare a cresterii economice si a consumului intern.

"De exemplu, agricultura nu produce pentru ca nu exista sisteme de colectare a produselor agricole, lanturi logistice scurte care sa faca legatura intre fermier si client", a punctat el.

Patriciu considera ca o masura necesara este si scutirea de impozite pentru investitiile facute in agricultura, ceea ce ar stimula cresterea foarte rapida a productiei agricole.

O alta problema, crede Patriciu, este ca sistemul bancar romanesc este format doar din filiale ale unor banci straine.

"Sunt filiale de mari dimensiuni si care actioneaza dupa niste grile care nu sunt conforme cu caracteristicile IMM-urilor romanesti. Ceea ce la noi e considerata o intreprindere mare, in alte parti este o afacere mica. In SUA, o intreprindere mica este pana la 50 milioane de dolari cifra de afaceri. La noi, 80% din economie este de aceste dimensiuni. Ea nu poate fi finantata doar de aceste mari filiale ale unor banci straine", a afirmat Patriciu.

Omul de afaceri spune ca trebuie creat un sistem bancar in care sa existe banci locale, banci regionale si banci medii.

"Capitalul exista. Trebuie sa oferi legislatie. Legislatia e problema, banii se gasesc. Nu trebuie sa te imprumuti de la FMI, poti foarte bine sa gasesti bani in piata privata. Azi, pietele financiare sunt inundate de lichiditati, dar ele nu ajung in economia reala", a incheiat Patriciu.

Ce zice Patriciu despre mic.ro?

Omul de afaceri Dinu Patriciu, proprietarul Mic.ro, a declarat vineri ca este evident ca a construit reteaua de magazine pentru a o vinde, iar acest lucru s-ar putea intampla peste doi ani.

Intrebat de un jurnalist cand ar putea fi vanduta reteaua, Patriciu a raspuns "Cat de repede. Cand vor ajunge la vanzari de 2 miliarde de euro".

El a estimat ca vanzarile retelei ar putea atinge nivelul de 2 miliarde de euro peste doi ani.

Omul de afaceri a mai spus ca in acest moment reteaua, care include 150 de magazine Mic.ro si 40 de supermarketuri miniMax Discount, are vanzari zilnice de aproximativ 1,2 milioane lei.

Totodata, el a afirmat ca, in medie, vanzarile zilnice ale unui magazin Mic.ro ating 730 de euro.

"Daca in aprilie nu exista niciun magazin Mic.ro, acum sunt 150, la sfarsitul anului vor fi 500 iar anul viitor vor fi 1.000", a declarat Patriciu la lansarea magazinelor mobile Mic.ro. Acestea din urma vor atinge, potrivit omului de afaceri, un numar de 2.000 de unitati pana la sfarsitul lui 2011.

Dinu Patriciu a afirmat ca in fiecare zi, circa 50.000 de persoane intra in cele 150 de magazine Mic.ro.

Intrebat de ce preturile din magazinele Mic.ro sunt mai mari decat cele din majoritatea magazinelor de pe piata, Dinu Patriciu a negat informatia.

"Daca imi veti lua mediile preturilor din Mic.ro, pe categorii de produse, ele sunt mai ieftine decat in alte magazine", a afirmat omul de afaceri.

El a mai spus ca salariul mediu al unui angajat in magazinele sale este de peste 250 de euro, net.

"De brut se ocupa statul, noi ne ocupam cu netul", a afirmat Patriciu.

Omul de afaceri a mai spus si ca magazinele miniMax Discount isi vor schimba denumirea in Mac.ro. In primavara anului viitor vor fi deschise primele magazine Mic.ro, atat fixe cat si mobile, in Republica Moldova.

In august, compania Mercadia Holland, controlata de omul de afaceri Dinu Patriciu, a achizitionat operatorul retelei de magazine de discount miniMax Discount. Pana la preluarea de catre Mercadia, actionariatul miniMax a fost alcatuit din grupul austriac Real4You si doua persoane fizice, Rainer Exel si Andreas Kämpf.

Grupul Mercadia Holland BV detine pachetele majoritare ale companiilor Mic.ro Retail, Bet Cafe Arena si iLearn. Mic.ro Retail si-a inceput activitatea pe piata romaneasca de retail in aprilie, prin lansarea unei retele de magazine de proximitate.