Vanzarile de bunuri de folosinta indelungata au scazut "destul de dramatic" in ultimii ani, mai ales pe segmentul electronicelor si electrocasnicelor, a spus Alexandru Vlad, in cadrul unui seminar organizat de Ziarul Financiar, citat de Mediafax.

In schimb, consumul de bunuri alimentare a stagnat ca volum, desi clientii au preferat produsele mai ieftine, astfel ca valoarea vanzarilor a scazut.

Directorul Selgros crede ca in urmatorii ani va creste accelerat numarul magazinelor care practica retailul modern, in special al celor cu suprafete mici.

Alte tendinte vor fi trecerea de la magazine universale la magazine specializate si intensificarea luptei pe pret, prin promotii.
"Se va trece de la comerciantii care ofera doar produse la cei care ofera si servicii, cum ar fi posibilitatea de a plati facturi sau de a cumpara bilete de tren", a comentat Vlad.

El prognozeaza si o serie de parteneriate intre lanturile de magazine.

"Cand un universalist isi da seama ca nu poate face un lucru atat de bine ca un specialist, va face un parteneriat cu acesta. Un specialist de bricolaj va putea organiza mai bine decat o fac eu un raion de profil", a explicat directorul Selgros.

Reteaua Selgros Cash&Carry este detinuta de grupul Rewe International, care mai detine in Romania magazinele Billa si Penny Market.

Citeste si:

Masura luata de o companie de zboruri low-cost, starneste reactii

Un secret vestimentar. De ce purta Jobs bluza neagra si pantaloni de blugi