Al patrulea trimestru din 2010 a adus un alt declin al pietei imprimantelor, frigiderelor si telefoanelor mobile. Vanzarile totale au fost de 392 de milioane de euro, cu 8,6% mai putin fata de aceeasi perioada din 2009. Anul trecut a fost cu 14,6 procente mai slab decat 2009, conform studiului GfK.

Singurele sectoare care au inregistrat cresteri au fost electronicele de larg consum si sectorul foto, acestea majorandu-se cu 4,8%, respectiv 18,4%.

Dupa un start slab in 2010, vanzarile electronicelor de larg consum au crescut usor usor, de la trimestru la trimestru.

Printre cele mai vandute produse s-au numarat televizoarele, media-player-ele portabile si consolele de jocuri video. Potrivit specialistilor de la GfK, cresterea vanzarilor de televizoare s-a amplificat odata cu evenimentele reprezentate de Cupa Mondiala, diverselor promotii si inovatiilor aparute.

In 2010, noile tehnologii, precum cea LED, au devenit accesibile din punct de vedere al pretului, pentru consumatorii romani. Spre exemplu, lansarile televizoarelor 3D si a televizoarelor cu functii inteligente au fost de mare interes pentru pasionatii de tehnologie.

Urmand tendinta globala si o rata din ce in ce mai ridicata de dezvoltare a Internetului in Romania, exista asteptari ca Web TV-ul sa devina tot mai popular, potrivit reprezentantii GfK.

In ceea ce priveste electronicele "traditionale",  acestea se confrunta cu o concurenta acerba. Vanzarile de electrocasnice mici au fost relativ stabile, fiind cu 0,6 procente mai mici (23 de milioane de euro) fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Nici electrocasnicele mari (-6,8%), sectorul IT (-8,2%), sectorul telecom (-29,7%) si echipamentele de birou (-39,5%) n-au dat semne de revenire in ultimul trimestru din 2010, vanzarile fiind in continua scadere.