Premierul Emil Boc a primit un cadou neasteptat de la unul dintre invitati - o sticluta cu apa de la izvoarele Dunarii.

Dincolo insa de acest moment poetic s-a trecut la lucruri serioase. De pilda, invitatii s-au pus de acord ca Dunarea ar trebui sa fie principala artera de transport din intreaga regiune, insa din pacate nu este.

"Indicatorii transportului pe Dunare, Coridorul Pan-European de Transport VII, indica o sub-utilizare a potentialului existent, nu numai în comparatie cu Rinul, dar si fata de rutele navigabile mult mai mici din unele zone ale Europei”, a explicat presedintele Traian Basescu.

Fluviul are 2.200 de kilometri, din care mai mult de mie in Romania. In plus, Dunarea este legata printr-un canal cu Rinul, asa ca se poate ajunge pe apa din Marea Neagra direct la Rotterdam.

Este adevarat ca dureaza intre 10 zile si doua saptamani, fata de o zi pe sosea, dar este mult mai ieftin si mai curat. Ca sa nu mai punem la socoteala faptul ca o nava de 2.000 de tone transporta odata marfa cat 100 de camioane sau doua garnituri de tren. Se pare ca tot mai multi au redescoperit avantajele transportului pe apa.

Strategia pentru Dunare ar putea fi o sansa ca Romania sa primeasca si mai multe fonduri europene.

Este, dupa parerea mea, problema cruciala a Romaniei. Romania poate sa primeasca sume care sunt dintre cele mai importante din Europa pentru dezvoltare economica, regionala, sociala. Dar efectiv, nivelul de executie este cel mai scazut din toata Europa”, a atentionat Jose Manuel Barroso, presedintele Comisiei Europene.